RTV Teorija i praksa
Treba pozdraviti izvođcnje Nužićeve Tomaide na radiju. Pokušaj revitalizacijc lciga dcla pokazao sc opravdanim i umesnim, lim рге žto jc dožao u času uvećanog zanimanja za istorijsku prošlost Balkana. TELEFON KAO POVOD ZA DRAMU Da je Miodrag Đurđević neumoran radio-dramski stvaralac, dokaz je premijera njegovog novog dela Telefon. 1 ' Skoro u čehovljevskom stilu i maniru Đurđević gradi dramu pošavži od jedne, reklo bi se, beznačajne činjenice. Naime, jednom dugogodižnjem telefonskom pretplatniku požta uvodi dvojnika i zbog toga mu menjaju broj telcfona. Ta okolnost, izazvana naraslim potrebama velegrada, predstavlja u drami povod najpre za potižtenost i otpor starog pretplatnika, pa i za njegovu rezignaciju, zatim tiho umiranje i, najzad, smrt zbog neobzirnosti nadležnih, ali i zbog sklonosti ka nerazumevanju čak i najbližih... I sve je to Durđević ispričao na jednostavan, ali übedljiv način, otkrivži koliko je, katkad, malo potrebno da čovek, kao jedinka, bude zadovoljan i bezbrižan i, obratno, žta i koliko može značiti nerazumevanje. Radio dramu Telefon režirao je autor. Da li je potrebno naglasiti da je Đurđević, i kao reditelj, baž kao i pisac, ponovo potvrdio svoje istančano osećanje radiofonskih mogućnosti i veliki smisao za građenje akusličkih slika. U glavnoj ulozi starog tclefonskog prctplatnika bio je Slavko Simić. On je vanredno precizno glasovno ovaploćivao tugu i potišlenost, osećanje bespomoćnosli i očajanja u susretu sa "višim" silama, koje promenom telefonskog broja menjaju njegove navike i donose mu saznanje o vlastitoj beznačajnosti. Ravnopravan partner bila mu je Ljiljana Krstić, a sudelovao je i Branko Cvejić u ulozi sina, nastupivši uz naglašavanje površnog i rutinskog odnosa prema ocu, što je uloga i iziskivala. Snimak majstora tona Nikole Nikolića bio je jasan u svim segmenlima, pa i kada jc trebalo prezentovati govor sa "druge strane" žice.
12 Drugi program Radio Beograda, 25. VI 1992.
20