RTV Teorija i praksa
stari Židovi pričaju o divnim, viteškim podvizima Benje Krika, koji usred pogroma kupuje davno žuđene golubove...” Benju Krika, njegovu silovilost i neukrotivost, njegovu snalažljivost i gipkost da se "popne na vrh stepenica od užeta" tumačio je Stojan Dečermić (koji je, tužnom slučajnošću, preminuo u dane repriznog emitovanja ove emisije) zahuktalim glumačkim činom dočaravajući jednu od najmarkantnijih ličnosti Babeljevog pripovedaštva. U znalački odabranim muzičkim prilozima Nade Starčević, u kojima su potmulo odjekivali glasovi i zvuci jednog prohujalog, tragičnog razdoblja Odese i njene atmosfere, Stojana Dečermića su i vlastilim glumačkim doprinosima podržavali, između ostalih, Milutin Butković i Sima Janićijević. Svi oni umeli su uverljivo da izraze Babeljeva snoviđenja, škrgute i opijenost zavičajem, njegovu opsednutost Ijudima i neljudima, i time, uzdržano i tiho, podsete na pisca "kojeg je nedu-žna i nekriva, iza gvozdene zavese posve sigurno progulala pomrčina..." MUZIKA I POEZIJA Ne od juče, niti od prošle ili pretprošle godine, nego davno, a u svakom pogledu studiozno i nikad ne izneveravajući svoja kreativna nadahnuća, muzički urednik Drugog programa Radio Beograda Ljubomir Mladenović priprema emisiju pod naslovom Fascinacije. Tako je i ova emisija, u dugom nizu istoimenih a oglašena 13. decembra 1992. (posvećena temi "Ijubav pesnika"), sadržajno i dokumentovano upozorila na opčinjenosl Roberta Šumana pesništvom Hajnriha Hajnea. Reč je o šesnaest Šumanovih solo pesama inspirisanih Hajneovim stihovima u uporednoj interpretaciji soprana Dunje Vejzović i bas-baritona Roberta Hola. Izrazito romantičarske Šumanove kompozicije ovom prilikom reprodukovane su kao svojevrsno muzičko čipkarstvo ipevane reči i zvuka kalvira. Dodaju li se tome i znalački probrani tekstovi koji su objašnjavali i tumačili kako vreme u kome je Šuman stvarao, tako i okolnosti iz kompozitorovog života i rada, uz nenametljivo a veoma
35