RTV Teorija i praksa
selo sa deset porodica bez domaćina, od presudne važnosti. Autor je i snimateij svoje reportaže, koja na zanimljiv način obrađuje jednu delikatnu tcmu. DOKUMENTARNA RADIOFONSKA DELA Tematski su i dokumcntarna radiofonska dela bila u znaku rata, počev od kazivanja ratnika pa do potresnih priča izbeglica ili ispovesti učesnika u demonstracijama. Jasmina Zec i Ana Kotevska, s majstorom tona Tomislavom Damnjanovićem, pokuJale su u delu Beogradske muzičke svečanosti '92 da dokumentarisličkim postupkom načine prikaz ne samo muzičkih događaja u glavnom gradu zemlje koja nije ni u ratu, a nije ni u miru, nego i malu socioložku studiju o životu muzičara i njihovom mestu u drušlvu u jednom specifičnom vremcnu. Pokužaj koji i po ideji i po načinu rcalizacije neodoljivo podseća na dokumentarno radiofonsko delo Zvonimira Bajsića i Maksima Jurjcvića Praškoprolječe 1984, koje nije ništa drugo no raskošan i monumenlalan radiofonski esej u obliku putopisa i koje je svojevremeno dobilo glavnu nagradu na Prvom festivalu dokumentarne radiofonije u Beogradu. Ali, ako je Praškoprolječe 1984. bila jcdna široka kulturno - istorijska freska na fonu hronikc čuvenog festivala, onda je delo Jasmine Zec i Ane Kotevske bio pokušaj koji se uglavnom ograničio na sociološko-muzički domen današnjeg našeg trenulka. Za emisiju Pesniku Papi Vojtili Olga Brajović inspirisala se poemom Kazan Zorana Kostića i ostvarila potresnu radiofonsku kantatu o zločinima ustaša iz 1941, ali i refleksima tih ncdela 1990. godine. Kao što je poznalo, u poemi Kazan Kostić opisujc događaj koji se zbio u vreme izborne kampanje i prodora HDZ-a. Predsednik jedne opštinc na Kordunu uputio je pismo Srpkinji Milici u kojcm opisuje događaj iz 1941, kada su joj celu rodbinu poklali, a najmladcg brata skuvali i sa uživanjem pojeli. Kako jc doznao da je ona nckim slučajem tada ostala živa, poziva je da dođe, ne bi li završio svoj zločinački posao. Zvučni iskaz u čijem izvođenju učestvuju glumci Sonja Jaukovć, Milan Strljić i Goran Sultanović pokreće pitanje poslojanja večnog zločina. Slušajući ovo potresno delo, nismo bili najsigurniji u to da li ono pripada dokumentarnoj radiofoniji.
42