RTV Teorija i praksa
bismo mogli da nastavimo. Stvari idu kako idu u medijskom prostoru i sa medijskim organizovanjem. Okleva se oko definisanja statusa Radio-televizije Srbije, a ona je u stvari već defmisala svoj status: priključivši se uz strujomere pretvorenaje u javnu službu. To je javna služba i zna se koje su posledice te osnovne činjenice. Ako se neko parafiskalno finansira, njegova delatnost postaje stvar onih koji to izdržavaju i kojima ona prvenstveno treba da služi. Vidljivih znakova pomeranja ka tome da se medijski prostor i raedijsko organizovanje osmisle, međutim nema. Traje samo jedan besmislen politički rat oko medija, zbog kojih neki Ijudi povremeno ginu, što u ozbiljnom organizovanom dfuštvu nikakve svrhe i nikakvog smisla nema. Tu bi svako mogao da učini makar maio, a to malo može da predstavlja mnogo. Recimo, svojom politikom uređivanja Casopis bi morao da osvetli novu medijsku situaciju, koja postaje kompetitivna. Visoko mesto, koje Časopis ima, treba zadržati. U pogledu modemizacije, hvatanja koraka s vremenom, u nastojanju da se poboljšaju prihodi, svaku ideju apsolutno treba proveriti, Mogli bismo, recimo, da predložimo da se dve naredne godine u pogledu uređivačke politike tretiraju na neki način eksperimentalno, da se novoj redakciji, popunjenoj, daju odrešene ruke u pogledu uređivačke politike, samo sa ovim temeljnim naznakama kuda treba ići, šta treba tražiti. Ako neka tema zaslužuje ceo broj, neka to bude tako, kao što je, recimo, odnos javne i privatne televizije. Ako nešto što se dešava u stvarnosti oko nas zahteva kontinuirano praćenje, časopisni odgovor, časopisno rešenje, u nekoliko brojeva, neka to bude tako. Ako za neki problem naša iskustva nisu dovoljna, treba prekopati strana iskustva i objaviti taj materijal, ako nam on može pomoći da rešimo đilemu, Ostavimo redakciji da fleksibilnom uređivačkom politikom ovlada tim kontaktima, da se uhvati u koštac sa promenjenim ambijentom i da se onda, u međuvremenu, ti stavovi na neki način provere u bilo kojoj formi. Treba pokušati da se ugradi nešto i od komercijalne komponente, zašto da ne. Ima mnogo otvorenih ekonomskih i komercijalnih tema, čak i kod prikaza. Kao što se prave prikazi novih knjiga, mogu se praviti prikazi neke nove medijske tehnologije ili nekog njenog elementa. Dakle, treba ohrabriti redakciju, trebajoj ostaviti odrešene ruke i treba je podržati u podizanju stepena korišćenja ovog materijala, a naročito u obezbeđivanju kontinuiranog prisustva Časopisa u
17