Školski list
15
изашли. По се.шиа где учителш ман4 привага имаго и маи4 се одуд иомажу, а ни башти ни воћа немаго, да би одуд кого краицару извући могли, ио нашем искуству нема за учитела ннкое болЈ узгредне радн4 и забаве, којом би се и лакшс и брже и бол!; помоћи могли него што е нега свилене бубе, где и мала немоћна деца и стари за тежи рад немоћни старци лепо послужити могу. Ми познаемо учителн, кои овом забавом, а за оно неколико неделн дана, дакако где е прилике и згоде, по 100 и 200 ф . добиго, ово е врло лепа закрпа. Окром тог има места где шш политичне власти оне, кои се са овим примерно занимаго и околину свого практично лоучаваго башка са наградама од 5, 10, 50 и вшпе дуката награђуго.
УПРЛЗНћИА УЧПТЕЛТјСКА МЕСТА. У Будимскои диецези: Будим диштрикт будимски; у бачкои диецези: Десп. Ст Иван, Пивнпце и Кисач, диштрикт новосадски; у Темишвар. диецези: Арадац и Пардаш. диштр. вел. бечкеречки ; Чаково дишт . чаковачки; Кикинда дишт. кикиндски ; и Н. Ст Иван, дишт. чанадски; у вршачкои диецези : Вршац п Павлиш, диштрикт вршачки. У темишварскои диецези месту Соки, почем се ние више учителл прилвило остае досадашнви суплент до свршетка текуће школске године, а онда ће се опет путем конкурса нов избор правити. Од препаранда, кои су учителвске науке у Сомбору прошле годино са добрим успехом свршилп и способни за учител4 проглашени, на кое би дакле валнло призренн имати сл!здсћи колико нам е познато 10111 нису намештени: У будимскои диецези : Милан ђукић пз Бана; у бачкои диецези: 1 осиф Шевић из Мохола, Младен Лугумеоски из Сомбора, Петар Борић из Иовог Сада и СтеФан Жекић из Сивца; у темишварскои диецези: Велвко Константиновић из Борче, ВЈилош 1овановић из Меленаца, Светозар Миладиновић из срб. Се Мартонн; а у вршачкои диецези: 1ован Бакић из Вршца и Пантелил Крстић из Вршца. Од ових су Бакић и Жекић проглашени за способне учител$ на основним и нижим разредима главне школе са препоруком, а Крстић кои е и Богословшо и препарандиго са наиотличниим успехом свршио ироглашен е за учителп на главнои школи са преиор} г ком. Гриота е дакле да ови код такове способности свое без ухлеблЉнн и без користенн те свое наЈ г ке и вештинс заборавлаго, а онамо школе и деца уз лоше супленте да пропадаго.
НАПЛАБИВАНВ УЧИТЕЛН. Како издаван!, учителвски плата жалостно иде, ево примера, како се едан од учителл лда, а оваки гласова са сви страна има: „ Узимам слободу у име све овдаипЉ жалостне браће мое учителл иаипокорние авити, како ми овде живимо зло горко и прегорко и нико горе него ми! Варошки касири терам нас туторима, да нас црква плати, а ту-