Školski list

шшинжт. БрОИ 6. У БудимЈ 29. Фебруара 1864. РОД. VI.

Свештеници и школа. (Свршетак.) Из поменутог одношан било да свештеник учителл сматра као помоћника или као државно иаре^ена мла^а чиновиика сваконко следуе, да треба учителго у овом теретном и мучном делу ученн гомиле иевоспитане деце колико внше може на помоћ да иде. Ово ће учииити, ако буде чешће у школу долазио, ал не само као настоиник ил каплар, да виа н гони; овако посе};аван& школе има увек понечег неспокоинога за учителн, особито за бол4га, ишто се чешће чини тим већма срце учителаод свештеника раздван, особито, кад се таи немили иосо немилии начином свршуе. Али е сасвим друго оно носећаван^ школе, где свешгеник са лгобави долази да учнтелго помогне. Овде е и начин носете сасвим другчии, ту ни мрвице оиога неповолвног н несноснога нема, пак се овои посети радуго и деца некмол' учителв. Колико пута на неделго да посети школу? Закона изрична незза, ал едаред валн сваке суботе пре вечерна радн неделвног изпита. Да треба оним учителвима чешће долазити кои внше помоћи требуго ио себи се разуме, као и то, да невалл ни сувише често, као ни сувише редко. Колико ће пута долазити, то од различити околности зависи, ал свештенику голе на срцу стон школа, учителв н деца срце ће само казати и научиће даправу меру погоди. 1Три овим посетама невалн да се задоволви самим слушан4м, него кад е сватио начин учител&в, онда валн да и сам децу о овом ил оном у то коло спадагоћем запита, особито у колко се са науком христианском додируе, а иаивише тога ради, да децу и сам позна, на да прилежну и уредну похвалгое, среднго подстиче, а ленго и небрежЛБиву опомиа&. 1ош ленше учини ко при посетама кад кратку и лепу приповедчицу деци приповеди, кад из житиа светих лепши кои оддомак прочита, или о наступагоћем празднику ил значаго истога 6