Školski list, 15. 05. 1869., str. 10

145

обводе пресвитери. 2.) да клања пред св. трапезом обадва кољена за знак, да он на себе прима достојанство, коим је скопчано не само служење, него и свршавање свештених дјела 3.) да се после рукополагања облачи у пресвитерске одежде*) Окром обреда, кои се набљудавају кад се нови епископ за таковог у цркви проглашује, од њега се зактјева јавно исповједање вјере, коју ће он хранити и бранити од јеретички нападаја за свога живота. Ту има положити заклетву вјерности установама и законима црквенима. Код хиротоније епископске видимо да се при полагању руку уједно над главом држи еванђелије разклопљено за знак, да се он покорава самом Христу, као јединој глави цркве, и да ће он свагда у управи црквеној закон и вољу Спаситељеву испуњавати. Посље хиротоније облаче га у одежде # " :г ) које изображавају превосходство епископскога достојанства у цркви. Хиротониго архиереМску свршуго три архиерен, а после Литургие предае началствугоћи архиереИ новопосвећеноме жезал управе у руке. Пјесме; Отш л\ # ч I N и ц ш . . . . бллвл т I к 4 Хјпетг Кож( . . . . Иел!1 лик^и . . . . Пјесма вти м^/чжицм • . • У којој нам се слика пожертвововање светих мученика, пои се заго, да се изјави, како је и лице, које ће се хиротонисати исто тако стално у вјери, да би приправно било и сами мученички вјенац примити једино ради славе Христа Бога, кои је похвала апостола и радост мученика Са пјесмом И сл Т ј лик^и изражава се радост, што је црква добила лице на службу Богу и светима тајнама. „Аксиосг: После хиротонисања говори понајпре архијереј аксиосг, или достоинђ, да тим избрано и на степен свештенства подигнуто лице објави од своје стране у цркви као достојно полученог рукололагања и благодати божије, нашто онда и сва црква т. ј. свештенство у олтару и народ у храму од своје стране то достоинство потврђује, појући такођер а к с и о с или д о с т о и н.

*) Покрај ђаконског стихара и наруквица: е п и т р а хи л, п ој а е и ф ело н. **.) Покрај пресвитерски одежда још : оаоФор и м ит ру. (п родужиће се.)