Školski list

341

Ж1Ш она матерпллиа, припомоћ, кого су школе наше досада по смислу своих Фасил од политичних м&стних обштина примале, и коп нама према суразм4ри становнишгва нашега у дотичном м4сту припада. Покрав тога нека црквени одбори одма и неотложно попишу сву д4цу шго су за школу способна. Оваи списак нека изведе едно изсланство, кое ће од куће до куће ићи и пописати: 1) брои: домовни. 2р Име и презиме отца. 3) Име д^тета, и 4) Године узраста дбтинбг. Списка се имаго два водити, у едан долазе д§ца од 6—12 године, кол су обвезана у свакидашнго школу ићи, а у други се списак уводе тим истим начином деца од 12—15 године, кон су обвезана повторну школу полазити, и то зими п пет часова преко недел§, а лети само по два часа на неделго. Оба ова списка имаго се с матрикулама споредити и по нвима разчишћена и уређена учителвима предати. Учителви ће сву у списку наведену дбцу сматрати као ученике, и дужни су на 8 дана пошто се школа почне из овог списка исписати сву ону д$цу, коа у школу недолазе, и предати поменутом одбору и то обашка попис д$це кол у обичну школу не долазе, а обашка попис оне што у повторну школу недолазе. Црквено-школски одбор ће попис тав неотложно предати мЈстнов грађанскоб власти, коа има небрежлвиве родител4 каштиговати и тим натерати да дЈцу у школу шалго. -— Сваких 7 дана дужан е учителв школском одбору списак д§це што у школу недолазе с назначен^м имена отчевог и брол домовног предавати, и тим ће се начином небрежлвиви родителви приморати да свого наИсветиго дужност врше. 1ош за нуждно находим предложити, да црквени одбори у знатншм обштинама упливом своим посредуго, како би се врховна управа школска по досада обште изнвл^нов желви повЈрила наизаслужением нашем школском мужу Дру 5°РђУ Натошевићу, и како би се за диецезанске школске надзорнике поставили лгоди стручни, кои школу и школсце потребе добро познаго и кои су досада дблом засв4дочили да им благо школе и просв^та народа србског на срдцу лежи. Учителви србски сад треба да се своиски прихвате свога посла, пак да и са самопрегореванбм настое, како би све дужности, кое им наставни земалкски закон прописуе точно вршили, а покраи тога у духу свете в§ре наше православне и миле народности србске ученике свое и у будуће васпитавагоћи, достоинима се показили велеважног позива свог. Желећи у овом погледу од свое стране по могућству Господи учителБима нуж јно упутство ^дати започесмо данас у уводноме чланку: „Преглед радн'! учителске у србским народним школама," кои пажлвивости нбиховои своиски препоручуемо. Сад е време да сваки измећу нас с удвострученом снагом порадм изображавагоћи и усавршугоћи себе, и неуморно радећи око просв4те пов4рене нам младежи. В. Школске вћсти. ЕКОНОМСКА ШКОЛА У КИКИНДИ. Као што нам из Кикинде лвллго, угарско Министарство просвЉте педопушта да се економска школа, кол ће се у мбсто укинуте реалке тамо подићи, зове,, србска" ни да