Školski list
— 330 —
Од гостију: срески пачелник, благородни г. Св. Никслић; г. Бр. Јанковић мл ; г. Ћира Каракашевнћ; месни рим. свештеник (а зар иравославни србски свештеник није био? У.); месни општ. лечник. Председнин: поздравља збор и отвара седницу у 9 час. пре нодне. Збор : отпоздравља председника са бурно „живио!" Председиик : позива ТриФуновића да ради с Ш разр из иисм. рачуна. ТрифуновиК израђује с децом више рачун. примера (1 м - нлатна вреди 4 десетака пгга вреде 8м-? итд.); иозива децу да пишу на табли следеће бројеве. 79, 100, 200, 300, 700; испитује колико има у ком броју јединица, десетица итд. на ком месту стоје јединице, десетице итд. На позив председника ради Димић с Ш. разр. из геометрије .. о телу" — Испитује децу шта све виде у школи, дворишту, башти, на дому итд. и изводи закључак : да се све оно што се може видети и руком уватити зове : тело ; испитује децу о казаном; говори о особинама тела ; о облику и величини ; о геометријском телу и његовим иравцима; о чулном телу и његовим правцима; испитује децу о казаноме. На иозив иредседника предузима Јоцић мађарско разумљиво читање с Ш. р. — позива децу да пазе, говори о потреби учења мађ. језика, о особинама истог, о тешкоћи тога посла; — за тим читају деца из буквара поједине реченице, иревађају их на српски, казују подмет и прирок, како се која мађ. реч каже у једнини, како у множини ; за тим пишу поједина деца поједине мађ. реченице на табли (а 1о а11а! итд.) а остала читају и исправљају. На позив иредседника предузима Стакић с I. раз. писање с читањем. — Показује деци „иглу", иита од чега је, на што нам је итд.; показује деци слику игле у буквару, раствара реч „игла" на слогове ; иозива децу да и они кажу коју реч што почиње са „и" (иса, икона, ивер), деца растварају реч „ивер" на слогове; — показује деци мало нггамиано „и" на писмарици ; иозива поједину децу да му то исто писме покажу на штици, а за тим у буквару. — Показује како се пише „и". Председник : иозива Јанића да ради из очигл. наст. с IV. р. Јаниб: да сваки предавач, пре но што ночне предавање. ваља да каже збору о чему ће предавати ; говори о наставном плану, према коме је изабрао за IV. р. предмет: „човечије тело и његови делови." — Позива децу да назе, набраја главне делове тела (главу, труп, удове); гов^ри називе мађарски ; говори о деловима главе; казује називе мађарски ; говори о трупу и унутрашњем саставу истог; говори о удовима; казује мађарски називе; пита децу о казаноме. Председник: иозива перовођу Стакића да прочита записник ирошле седнице. СтакиИ: чита. — Узима се на знање. На иозив аредседников чита Стакић иозив високородног г. поджупана нредседника одбора за прославу тријестогодишњице високородног г. кр.. саветника и бачког шк. надзорника. — На иредлог председника једногласно закључи збор да телегра®ично честита високородном г. кр. саветнику и бачком школ. надзорнику Фрањи Цир®усу. Председник: цодноси скуиштини извештај о досадашњем раду.