Školski list
— 141 —
врхунац свпјех учитељскијех врлина, јер јих све иредиоставља. Учитељ, који с одушезљењем своје звање иеврши, налик је просту надничару, који ради као оно „ни себи ни свому," само да свој кукавни живот продуљи. Ое ради у гаколи; ал мртво и небрижно, само да му се од реда одбије и да му се нерече, да школе држао пије Такав учптељ неможе нигда васпитног циља ностићи. Он пије у стању дјечију позорност побудити, пит уздржати, а како пггетно дјелује на запт еедостатак назљивости, то зна сваки свијестап учитељ. Одушевљење настављача за своју струку помаже запт уздржаваш, јер ће одушевљен учитељ занимљива предавања приређивати и исто одушевл.ено излагати. Оваким радом обратит ке насе и на наставу иозорност ученика, а тим ће иостићи најјачу полугу, како за напредак у наукама, тако и за одра;ање дисциплине у вријеме паставе. Он ће се одушевљено бринути за срећнију будућпост својијех ђака Одушевљење ће потицати га на неуморно изтраживање бољег нравца у његовом тежком ал илемепитом послу. Одугаевљење има учитељ из учитељске гаколе донети, јер нризиати се мора, да га учитељ у данашњим придикама у пракси риједко стјече. У свом тежком раду мора учитељ и узтрајан бити. Види ли, да му првп напор пеуроди жељеним плодом, несмије се оп уплашити и од племените намјере одустати, него сав труд прегорјевајућ има оп за постављеном метом увијек тежпти и занреке уклањати, да жељ.ену мету што ере достигее. Стрпљивост је за учитеља златна врлина Стрпљив учитељ пеће очајавати, ако му дјеца ио жељи не напредују. Стрпљи вост ће му дати сеаге, да се код ствари, коју дјеца тежје разумију, дотле забави, док је разумјела небуду. Оеа ће га сачувати од многог иренаглења, како у наукама, тако и казнама и наградама. Стрпљив учитељ иеће се дати разљутити незпан>ем, немиром ни ногрешкама своје дјеце, да ју пеизпитав узрока можда недопуштеним пачином казеи, чуеа за косу, ухо, или им еацке даје; него ће мерео и тријезео узроке разсудити, те их мудро уклонити, ил им сходне посљедице супротставити Врлина, која све ове завршити мора и која је са чврстоћом карактера идентична, јест досљедност или копзеквенцпја. Досљедпост у свему и свачему и сталност у одлукама мора бити карактерна црта сваког учитеља, јер он има да образује карактер у дјеце. Ова врлипа мора особито васпитатеља респти