Školski list

— 157 —

л. Боље слеп очима него памећу. — Уз то вештбање у лепом нисању великих писмена: Б. Г. П. Т. Друге седмиде: 1. л. Кога воли учитељ (бр. 6.). — 2. л. Молитва ире учења (бр. 7.) читање, поука и учење на паадет. — 3. л. Зашто се учи и како ? — 4. л. Кушање (бр. 9.). Ово најпре учитељ праповеда, а затим даје читати одсек по одсек и разговара се с дедом о садржају прочитанога, те изв">ди из њега иоуку: „Најпре сврши своје послове иа се онда играј." — 5. л. Благодарење после школе (бр. 11.) — 6. лекц. Школски закон (бр. 12 ) 1. и 2. одсек уз сходна упутства. — 7. л. Истога предмета 3. 4. и 5. одсек. — 8 л. Истога предмета 6. одсек с поуком. — 9. л. Понављање предмета под бр. 12. уз упутства за владање. За писање: 1. л. Више данас перо уради него и нушка и сабља. 2. л. Знање је светлост, знање је моћ, учимо браћо и дан и ноћ. — 3. л. Забрањено је школске и туђе ствари прљати, кварити ил сакрити. —4. л. Ко незна да чита, слеп је код очију. — Уз то вештбање у лепом написивању великих нисмена В. 3. К. Ђ. Треће недеље: 1. л. Читанка (бр. 13.). (Овде свуда: најпре очигледно посматрање и разговор,) затим читање. — 2 л. Таблица (бр. 14.). — 3. и 4. л. Школска табла и таблица (бр. 15.). — 5. л. Перо, мастило и нргија (бр 16. одсек 1. к 2) — 6. л. Истога предмата, одсек 3. и 4. — 7. л. Истога предмета 5. одсек. — 8. и 9. лекција. Понављање бр. 15. и 16. За учење на иамет бр. 7. и 11. — За нисање: 1. л. Ко много нита много и научи. — 2. л Ко сваки дан по мало учи, за мало времена много научи. — 3. л. Није срамота незнати, нег учити нехтети. — 4. л У младоста ко не учи, довека се после мучи. (Велика писмена : К. Н. М. У. Четврте недеље: 1. л Школска соба у свези са очигледним иосматрањем и разговором (бр. 17.). — 2. л Школски намештаји (бр. 18.) — 3 л. Школска кућа (бр. 19.). — 4. и 5. л. Вештбање у читању предмета под бр. 2. 3. 4. и 5. — 6. и 7. Вештбање у читању иредмета под бр. 13. 14. 15. и 16. — За рецитовање на намет: бр. 1. 4. 7. и 8. и пословице нод бр. 10. — За писање: 1 л. Шта ко учи нека оно својеки паучи. — 2. л. Каква књига, онаки и ћ ак - — 3. л. Добри ђаци држе чисто све своје ствари — 4. л. Школска кућа је нозле цркве најлепша зграда у месту. — Велика писмена: И. Ш. К. Д. Другога школског месеца: Првенедеље: 1. л. Црква (бр. 20.). Одсек 1. и 2. — 2. л. Исти предмет. Одсек 3. и 4. — 3. л. Исти предмет. Одсек 5. — 4. л. Ђаци у црквч (бр. 21 ). — 5. л. Недеља (бр. 22.) — 6. л. „Господ Бог је 'вако наредио (под бр. 22. стр. 19.) читати, тумачити и на иамет научити. — 7. л. Поново се чита број 20. — 8. и 9. л. Читање бр. 21. и 22. и рецитовање стихова под бројом 22. — Из очигледне наставе: Посматрање цркве, разговор о цркви и уиутство како се ваља у цркви владати. — За писање: 1. Сви ђаци дужни су ићи у цркву. — 2. Добра деца моле се Богу за здравље своје и својих родатеља. — 3. Недеља је за молитву у цркви и за одмор. — 4 Шест дана ради а у седми дан нека је одмор Господу Богу твојему. — Велика нисмена: С. 0 Г. Б. Д.