Školski list

Шкојски Лшт. „ТТТк:одсги Лист" ввдази једанпут у месецу. Предплата је за целу годиву 1 ф . 50 новчића, а за Орбију 4 динара. Учитељи оа малом платом, као и богосдови в приправници, добијају лист у пола цене. Дописи и предплата шаљу се: Уредништву ,,Школског Листа" у Сомбор. Бр. 1. 7 Сомбору 15. Јануара 1889. Год. XXI.

ПЕСША КАО ВАСПИТНО СРЕДСТВО. ваки ваљае васнитатељ чврстом истрајношћу иријаља око васпитања деце и за свету дужност сматра, да љихово васпитање свестрано буде. Да би подмладак ваљано одвегопан био, нужпо је све опе чињенице на расположењу имати, које ће га к идеји усавршавања постепепо приводити, како би и себи и човечапству од користи бити могао. Васиитатељ бодро нази на утиске, који из околине па дете упливисати могу, те све, што иитомом васпитању допринаша, приводи к детињем срцу и тиме полаже чврсту основу ваљаном васпитању. Васиптатељ у једно употребљује и сва она средства, која ће дете к васпптној цељи привести, којих је чињеница обим врло велик, а ја ћу се само са песмом као средством васпитања у неколико позабавити. Естетичном образовању — као делу целокупног васпитања — важан је Фактор глазба и она је дакле васпитна чињеница, којој ваља васпитатељ пажњу да поклопи. Не може се ни помислити, да се у основној школи из глазбоуке предаје глазбена теорија п. пр. о опгатем глазбеном појму, о предзнацима гласореда и њиховом одношају итд. То нити би ученике занимало, нпти би исто могли разумети, него им се опо градиво пружа, које је њима приступачно. У забавиштима је за васпитање главно средство игра, а игра је као слашћу напојена иевањем лепих песмица, чему се деца врло радо прилагоде, но у основној школи већ видимо: да се налазе прописани предмети, с којима се деца према разредима упознају, али се морају чувати од сувише јаког душевног напрезања, па како их чили и свежи, кад се — особито после тежих предмета — која песмица отпева!