Školski list
6 —
народа нашег. Похитајтс зато, одзовнте -се што скорије томе лспом родољубивом позиву Школског Савета. ГГритеците сваки по могућству сгоме, макар и са нпјмањим милодарима у помоћ томе, народној школи намењеном Фонду св. Саве. Не дајте да вам постоје^е и са великом муком досад издржаване народне пгколе пропадну. Будите им Спаситељ, спасите их од предстојеће напасти и погибије, која им грози, и која је неизбежна, ако им се што скорије у помоћ не притече. . Послушајте, богољубазни, глас вашега Архипастира, вашега брижнога Натријарха и духовнога оца, на овај велики радосни и светлн Празник, па похитајте са прилозима својима, иокажите делом да вам родољубље, да вам св. всра прадсдовска, да вам опстанак народне вероисповедне шгсоле, није само на језику, него да вам у истини и на срцу лсжи. Покажите да сте достојни синови и ирејомници славних, побожних и родољубивих предака својих, па не доиуштајте да нам народна школа и надаље остане сироче и да нам на очиглед пропадне, једном речи : будите јој Спаситељ. Ако, богољубазни, нослушате очинског гласа мога и ако светковање радоснога и светлога празника „Рождества Христова," „Нове године," св. Богојављења и спомен св. Саве просветитеља и научитеља народа српског, у вама така хрипЉанског имена и српскога поноса достојна дјејства производи и произведе; онда можете спокојно и са радошћу очекивати онај дан, када ће нам се Христос Спаситељ наш, и опет јавити у свој слави својој, да нам свима по заслузи праведно суди. Амин. Дано у Ср. Карловцима год. 1894. од рођења Христовп, а пашега патријаршествовања. пете. Горепоменути смирени Патријарх Георгије Бранковић.
0 МОРАЛНОШ ВАСПИтУ ШЛАДЕЖИ. (У срп. учит. школи на св. Саву говорио Младен Борђошки катихета.) Све ш;го је на овоме свету показује највећи ред и правилност у природи. Биљке расту, цветају, зру, просипају по земљи своје семе и угину да новим биљкама место уступе. Животиње ране своје мале, уче их како ће на^авити. себи храну, како ће се чувати и бранити својих непријатеља, а када их упуге у свему, онда оне угину и на њихово место млађе долазе. Тако је исто и