Školski list
I ф . 50 новчића, а ва Србију 4 динара. Учитељи оа малом нлатом, као и богослови и принравници, добијају лист у пола цене. Дописи ж предплата шаљу се : Уредништву „Школског Листа" у Сомбор.
Бр. 4. У Сомбору. 15. Априла 1895. Год. XXVII.
ЧЛСТОЉУБЉЕ У СЛУЈШ ВЛСПИТЛЊА. Из Акерманових „Педагошких питања", саопштио Ал. МариЋ. (Наставак). Из појма о части види се на који моменат мора васпитач погдавито обратити пажњу па да частољубљу даде таки облик да га може као васпитну чињеницу употребити у своме раду. На тај моменат дакле мора васпитач пажљиво мотрити како бн га могао у случају потребе или допунити или сузбити на нраву меру. При овоме мора се васпитач свагда управљати према инднвидуалностн дечијој; поступак се дакле не може у овоме случају шематисати, не може се ударити на један калуп, јер ма да је частољубље у деце подједнако развијено, по природи својој разликују се она ипак једно од другога. Има деце код које се частољубље врло рано развило до страсти, а има опет таке деце, на коју не утичу ни најјачи надражаји. Жан Паул велн у својој Левани како у сваком човеку станује један идеалан човек, кога треба ослободити из спољашњег облика што га је узео на себе услед разних прилика и утицаја. Ми нисмо кадри леише и боље Формулисати нашу васпитачку задаћу. Па шта треба разумети под тим идеалним човеком, кога, по речима Жан Паула, сваки човек у себи носи ? То је човечје достојанство. ионос , што га је Творац задахнуо у душу човечју, то је божанска слика која се показује у свакоме човеку. Тиме је речено за чим треба да тежимо и шта треба да радимо па да постигнемо свој задатак. Ову слику божанску ослободиКемо само тако ако је васпитаник позна као праву вредност човечју, као мерило, по коме човек мора сам себе ценити и по коме и остали људи, суде о њему. Ну, како ћемо прибавити васпитанику то познање?