Školski list
121 —
од остале деце. јер где је мање грађе, тамо је и градња пре г»това, они раније од осталих постигну степене у развијању, које сваки човек мора прећи. Не дајмо се дакле обмахњивати лажним сјајем способносги у деце ирерано сг.зреле, не губнмо из вида, да је на свима пољима органског живота, и код растиња и код животиња, погани развој и растење знак благородности врсте и да се од свих створова човек, најсавршеније створење, слика н прилика божија, најкашње дохваћа душевне и телесне снаге. Од ове преране зрелости коју сматрамо на несумњпв знак површности душевне, ваља разликовати оне ванредне дарове, као што је дар за музику, рачун и песнички дар, који се тако исто рано развијају. Сомбор, Милутин Гаврилови*, свештеник.
ШКОЛСКИ САВЕТ. Школски Савет држао је у Понедељак 18. Августа пре и после подне своју редовну седницу. Седница је држана под нредседавањем Његове Светости Патријарха српског. Приступни су били чланови: Никола ђ. Букичевић заменик гл.. школског известиоца. Др. Ника Максимовић, Др. Михаил Иолит-Десанчић, ТеоФил Димић и Стеван Лазић. Перо је водио Милан Меанџић први бележник Саборског Одбора. Пошто су прочитане и на знање узете две окружнице Министарске управљене на све вероисповедне школске области, и одписи в. Саборског Одбора, у овој седници прочитан је обширан извештај управе србских учитељских школа Сомбореких о сгању тих школа на свршетку 1896/7. школске године и о испитима за учитељско оспособлење, који је извешгај у главноме читаоцима ШколскогЈГиста из пређашњег броја познат. У свези са овим извештајем наређено је од Школског Савета, да у мушкој учитељској школи црквено појање одсада предаје млађи катихета г. Радивој Бикар, да оба катихете пазе на похађање цркве мушких приправника, а у недељне и празничке дане, да сви проФесори имају са звојим ученицима у цркву долазити и њима за углед религиозно моралног живота служити. Научну основу имају проФесори учитељских школа споразумно са управтељем у почетку године у два примера сачинити и најдаље до 1. Октобра путем своје управе Школ. Савету на одобрење поднети. Школска 1897/8.