Školski list
— 169 —
именовања за тим двоименовања с једно и више именовања на начин као код сабирања и рачунање времена. — 9. час... комплициране задаће сабирања и одузимања. — 10. час... задаће множења са једно-, дво-, итд. — ставним множитељем а множимком досетичног разломка. — 11. час.., Задаће множења у оба Фактора више именовања изражено у десетичним разломцима. — 12. и 13. час... четвороуголници, изналажење периФерије и површине им, а комплицирано са досадањим рачунским видовима. — 14. час... троуголници и изналажење периФериЈе и површине. — 15. час... многоуголници, изналажење обима и површине. — 16. час... круг, изналажење нериФерије мешовито са досадањим задатцима. — 17. час... изналажење површине круга мешовито са досад ученим задаћама. — 18. и 19. час... Задаћа делења са једно именованим (целим) бројекима а једно и двоставним делитељем. — 20. час... Задаће садржавања а природе као прошлог часа. — 21. и 22. час... задаће делења и садржавања са делимком десетичног разломка (више именовања). 23. и 24. час... разне комплициране задаће множења и делења, односно садржавања. — 25. и 26... разне задаће сва четири вида комплицирано; при делењу и делитељем десетичног разломка. 27. 28. 29. 30. и 31. час... разне комплициране задаће из свега ученог те тако утврћивање. По себи се разуме да се код сваке задаће има утврћивати врста мера и новац. Даље, настава ова у П-гој год. разликовала би се тим, што би задаће из већег бројног простора биле. Нри геометријским задаћама пак ваља радити и очигледно цртајући. (Свршиће се.) ПЕДАГОШКИ УНИВЕРЗИТЕТСКИ СЕШИНАР У ЈЕНИ. Цел је овим редовима, да читаоце овога лисга упозна са једном установом, која у Немачкој практичној педагогији игра тако важну улогу. Реч је о педагошком семинару у Јени. Тај семинар установљен је уз катедру философијв и иедагогике јенског философског Факултета, те стоји нод управом чувенога педагога проФ. Др. Вилхелма Рајна.*) У њему раде четири практична учитеља, а један *) Читаоцима овога лиота познат је Др. Рајн ио његовом раду „Карактер и обрааовање карактера 1 ', кој« ј« Ад. Мари^ иревео у „Школском Листу" за 1895. г. а ове године преведено му је дело „РасЈа^Ојрк јш СггшкЈпвв". („Основи педагогике''} Превели В. Ј. Стојановић и Ал. Марик.