Školski list

— 580 —

Већ на овоме почетку и код ова три степена види се, шта је овде главно. Знање таблице садржавања безусловно мора тећи глатко. Покрај тога, морају ученици знати добро и бројеве растварати. На томе почива и сав остали рад. а.) Примена, или ретавање задатака именованих бројева. 1.) 1 књига вреди 2 К. Колико ће се књига добити за 380 К? Прозвани ученик понови задатак. На крају питања одговори. Добиће се толико, колико се пута 2 садржи у 380. Па изради! — 2 у 200 садржи се 100 пута; 2 у 180 садржи се 90 пута. То је свега 190 пута. Добиће се 190 књига. 2.) 1 воћкица вреди 2 десетака. Колико ће се воћкица добитп за 530 десетака? Прозвани ученик понови задатак. На крају питања одговори: Добиће се толико, колико се пута, 2 садржи у 530. Изради! 2 у 400 садржи се 200 цута; 2 у 120 садржи се 60 пута. То је 260 пута. 2 у 10 садржи се 5 пута. Свега 265 пута Добиће се дакле 265 воћкица. 3.) 1 оловка вреди 2 фил. Колико ће се оловака добити за 750 фил.? Прозвани ученик понови иитање. На крају одговори: Добиће се толико, колико се пута 2 садржи у 750. Изради! — 2 у 600 садржи се 300 пута; 2 у 140 садржи се 70 пута. То је 370 пута. 2 у 16, садржи се 8 пута. Свега 378 пута Добиће се 378 оловака И према овим обрасцима решавају се и остали задаци именованих бројева овога степена. 2. Мерење са 3. а.) Очигледно мредочавање и веџбање са неименованим бројевима. I. Стеиен. — Наставник пита: Колико се пута садржи 3 у - 20, 60, 90, 120, 150, 180 — 210 240, 270, 300 330, 360, 390, — 420, 450, 480 — 510, 540, 570, 600 — 630, 660, 690 — 720, 750, 780 — 810, 840, 870, 900 — 930, 960, 990.