Školski list

— 689 —

четир вида од 1—3. Отпочела је радњу с један па је онда постепено прелазала на 2 и 3. Предавала је развијајућим начином, према пријемљивоети дечјој, те је посгигла цељ, јер су јој деца схватила. Дисциилина је била добра. Критика је изрекла, да није целисходно множење и делење предузимати код ових основних бројева. Иначе јој радњу за добро примила. 2. Земљопис у III. разреду предаје г. Павле Павловић, учитељ из Дињаша. — Предавање је отпочео о породици, па је онда прешао на онштину, а потом на занимање. Предавач је узео велико градиво, али га није систематски и методички израдио. Предавао је мнемоничним начином као што се уче молитве, пеаме и др., а не синтетичним. Критика је исказала на ово предавање своје примедбе, те се онда прешло на трећу тачку. 3. Приповедање приповедака у IV. разреду предаје г. Радивој Петровић, учитељ из Чакова. — За предавање је узео бр. 17. „0 поштовању родитеља". Предавање му је било живо, јасно и очигледно. Прво је. ириповедио цео предмет, п»том је изеукао моралну поуку, а иосле тога преузео је механично, логично и естетично читање. Критика је ово предавање примила и изјавила је предавачу признање. 4. Мађарски језик у VI. разреду. Овај предмет требао је практично предавати г. Тодор Милитарски, учитељ из Краљевца. Но, пошто г. Т. није дошао у седницу, а није се ни изванио, то ће се у смислу пословника пријавити сл. ЕШ. одбору. 5. 0 срп. земљорадничкој задрузи у Срп. Св. Мартону, предаје г. Мих. Предаћ, учитељ. У почетку говорио је о побудама, које су руководиле Сенмартончанз да оснују задругу, затзм је наставао о тешкоћама, које су морали савладата, па је онда прешао на морални и материјални успех, који је задруга данас постигла. На крају — дајући љубопитнчма упуте — тоило је прешручио учатељима и Парчанима, да и она по примеру Семартончана прегну, те што пре оенују земљорадничку задругу. Ов.о предавање је заинтересовало све, нарочито родољубаве ратаре из Парц». Предавачу је записнички изречена благодарност. 6. Могући иредлози. Код ове тачке поднео је Вл. Торђански следећи предлог: У смислу наррдбе всл. НЦШ. Савета од 1879. дужни су на зборске седнице сви учатељи-це доћи, иначе плаћају новчану глобу. Исто тако у смислу те наредбе припада учитељима гратас подвоз и 3 круне дневнице. Обзиром на велику скупоћу, због које је државним учитељима подигнута дневчица; даље, обзиром што учитељима није остављено на вољу, да дођу кад хоће, него је наложено, да морају доћи на зборове; напослетиу, обзиром што се од 3 круне ни ручак не може платити у Темишвару, а камол' доручак, вечера и д-руго, — предлаже, — да се збор једном представком обрати на сл. епарх. школски одбор и замоли га, да и дотле, док епарх. учитељски збор код всл. Школ. Савета не замоли повашење дневнице, наредбом, привремено подигне дневнице на 5 круна. Овај је предлог једногласно примљен. После овога су још поднешени неки предлози, и иотом је одређено, да се идући збор у Темишвару одржи, те је за ту седницу утврђен следећи дневни ред: