Srpski književni glasnik

УМЕТНИЧКИ ПРЕГЛЕД.

Лугка. Оперета у три чина, се предигром; написао Морис Ордоно. Музика од Едмонда Одрана. — Симфонијеки концерти.

Од Одранових оперета, поред „Маскоте“ у последње време приказивана је на већим светеким позорницама и његова. новија оперета. „Лутка.“ Прошлу управу Кр. Нар. позоришта, која је „Лутку“ још прошле године почела спремати, а ове године 29 Јануара први пут приказала, руководила. је у избору ове оперете без сумње позната реклама страних позоришта и леп успех који је Одранова „Маскота“ раније постигла у Беогр. Нар. Позоришту. Овај прост п одвише практичан начин избора употребљен је и пре две године при стављању у репертоар Синднијеве оперете „Гејше.“

Наше је мишљење, да су и „Гејша“ и „Лутка“ неподесне за београдску позорницу, јер спадају у тако зване Аџззееа иппезорегес еп (у „Гејши“ преведено: велика костимека. оперета), дакле нова специјална врста, која свакојако и на првом месту изискује богату опрему у погледу декорација и костима. То су модерне оперете за које још поред тога треба имати нарочито састављену и извежбану трупу и подесну позорницу, ако се мисли постићи оно што је писац комада замишљао да представи.

Садржај „Лутке“, и ако није онако бесмислен као у „Птичару“ или „Гејши“, ипак је довољно ништаван, да га готово не би вредело ни причати. Идеја оперете „Лутке“ подсећа донекле на чувени бечки Бајеров балет „Вила лутака“, и одиста, и ова Одранова „Лутка“ више је балетека, ако хоћете, у крајњој линији, скоро акробатека, циркуска продукција. Ево да видите, разуме се у кратко.