Srpski književni glasnik
: А ке „Оре Gegenwart ist eine mšeht's ge Gottin.“ #57 и.
(Тасо, чин ТУ, призор 4, ON
Кућни пријатељи већином се тако зову с правом, >.
7 пошто су више пријатељи куће него господара, дакле Уж више личе на мачке него на исе. 53 Пријатељи кажу да су пекрени, а непријатељи то
"јесу у ствари; зато би требало њихов укор употребити 20
за самосазнање, као горак лек. НИ Шта, вели се да су пријатељт у нужди ретки! На | a | npormn! Тек што смо се неким еклопили пријатељство, он А, је већ у нужди и хоће да му позајмимо новаца.
: 34) Какав је повајлија онај који мисли да је по-
– казивање. духа п разума средство да се човек начини и омиљеним у друштву! Напротив, они изазивају код не-
=: _ измерно претежне већине мржњу и гнев који су у то-
ико горчи што онај који их осећа, нема права да се тужи на њин узрок, него га и од себе самога крије.
– Ближи ток је ово: ако неко опази и осети велику умну
~ надмоћност код онога с ким говори, онда у себи, и без
_ јасне свесности, изводи закључак да у једнакој мери и
o "онај други примећује и осећа његову инфериорност и ограниченост. To посматрање изазива у њему најгорчу мржњу, гнев и јарост. (Упореди „Свет као воља и пред-
– става“, 3. издање, св. П, 256, наведене“ речи Др. Џон-.
сона и Мерка, Гетеовог пријатеља из младости.) С правом, зато, вели Tpacmam: Para ser bien quisto, el unico medio
__vestirse la piel del mas simple de los brutos. (B. „Oraculo manual, y arte de prudencia*, 240. — Obras, Ambereo 1709,
IP. II, p. 987... Зар показивање духа и разума није
— само један индиректан начин да се свима другима пре-
баци њихова неспособност п тупост. Уз то, обична нарав
буни се када види своју супротност, а тајни виновник
те узбуне јесте завист. Јер задовољење њихове сујете
је, као што сваки дан видимо. једно уживање које људи
1 Присуство је моћна богиња. Пр. 5 за Да бисмо били мирни, једино је средство: навући кожу најпростије животиње. Пр.