Srpski pčelar

пимо у свезу за опће наше добро. Хоће ли се браћа у Србији дати завести од вас или не впдећемо, али немамо још разлога да се не надамо да неће него ће они самп пресудити овај спор. Неће се они датп „обманути“ да поверују вашпм речпма као да проф Живановић иде „злонамерно 1 * иротив пчелара у Краљевинп Србпји, неће онп поверовати вашим злонамерним речима да је проф. Живановић непријатељски расположен према Српству и напретку српском у Краљевини Србији, када је рекао да Србија није учипила скок на економском пољу после ослобођења, јер то ено ономад исто рече п сам краљ Србпје у своме говору у дому нољопривреднога друштва! Разумеће опи сви проф. Живановића без сумње боље него што сте вп г. А. Ж. изврнулп његову жељу у злу намеру. Знаће онп да је професор Живановпћ бољи Србин п родољуб него ви, јер то доказује до сада сав жпвот и рад проф Живановића. Дакле шаљући вам г. А. Живановићу српски поздрав желим од вас мање речи и празнпх обећања а впше дела! „На озбпљнији рад г. А. Живановићу!“ Одговорни уредник.

Путници учитељи у Угарској.

(Историја, устројство, рад и успех те установе.)

Vallo Janos

(Наставак) Путници учитељи добили су ове наредбе: 1. да имају проучити пчеларске прилике у оним жупанијама, по којима путуј у, те да на основу стечених података поднесу своје извештаје министру пољске привреде о томе шта где смета развитку рацијоналнога пчеларства и како би се сметње најлакше отклониле. 2. да се труде да свуда проповедају рацијонално пчеларство и да публику убеде да је рацијонално пчеларење претежније од простога, да распростиру добре кошнице, да буду свакоме на руци како ће најлакшс набавити потребне приборе, да свакоме нотребне поуке пруже и да процењују вредност пчеларских продуката. 3. да имају у првом реду узети на око школске учитеље и њих задобити за пчеларство пошто су народни учитељи најзгоднији органи за ширење рац. пчеларства у народу и пошто пчеларство може њима самима уз малу учитељску плату добро доћи као материјална помоћ. 4. ради тога путници учитељи пчеларства имају у згодно време и на згодно место сазивати народве учитеље појединих срезова и ту им држати теоретска и практична предавања из рац. пчеларства и свакоме послужити потребним саветима.

49