Srpski sion

Стр. 422.

„СРПСЖИ СИОН. ц

ВР. 26.

толитар) дкг (декаграм); сат ; минут, месец, седмице и године, столеће; књига папира. III. РАЗРЕД. Даљни развитак бројева, четири врсте рачуна са једно- и вишеименованим бројевима, усмеио и нисмено до 1000 — Множење с једнои двобројннм множитељем и делитељем. Новци и мере: Опетовање онога, што се у II. разреду учи, и: хиљадарка; мм. (милиметар); км (километар); сј = метричка цента; г (грам) 7 ризма папира и дани године. — Нисмене задаће се сваке седмице у школи израђују. IV. РАЗРЕД. Четири врсте рачуна саједно- и вишеименованим бројевима и десетичнпм разломцима. — Познавање простих разломака. — Претварање најобшхнијих простих разломака у десетичне. Решавање рачуна из свакидашњег живота са обзиром на домаће, земљоделске и обртничке прилике. Сваког месеца једна рачунска школска задаћа. Новци и мере: Понављање свега, што се у III. разреду учи. Б.) ГЕОМЕТРИЈСКО ОБЛИКОСЛОВЉЕ. I. II. и III. РАЗРЕД. Упознавање праваца. Упознавање углова, троуглова и четвероуглова на стварима. IV. РАЗРЕД. Црте, углови, троугли, четвороугли, правилни полигони и круг. IV, СТВАРНА ОБУКА НА ТЕ1ЕЉУ ЧИТАНКЕ. Наставна цел: Младеж се има упознати са најнужнијим реалним знањима и стећи што внше конкретних нредстава и појмова, изобразити ум, оплеменити срце и усавршнти говор. А.) ЗЕМЉОПИС И ПОВЕСНИЦА. I. и II. РАЗРЕД. У првом и другом разреду у свези са очигледном наставом упознају се ученици са својим местом рођења и завичајем. III. РАЗРЕД. Познавање домовине, полазећ' од места рођења и завичаја у концентричним круговима,

при чему се има особито у обзир узети на жупанију, у којој се школа налази и на околне најближе жупаније. — Најбитнији земљописни појмови. — Кратке слике из новеснице српске и хрватске по читанкама за ПГ. разред. IV. РАЗРЕД. Потнуно познавање краљевина: Хрватске и Олавоније. — Познавање Аустро-Угарске монархнје. — Суседне државе. — Европа. — Облик и кретање земље. — Слике из повеснице српске и хрватске по историчним чланцима из читанке за IV. разред. Кратка поука о земаљском уставу, о правима и дужностима грађана, по читанци. Б.) ПРИРОДНЕ НАУКЕ. I. и II. РАЗРЕД. У првом и другом разреду здружена је та настава са очигледном наставом. III. РАЗРЕД. Познавање најкориснијих и најшкодљивијих природних производа домовнне из сва три царства. — Главни услови човечја здравља. Главни појави топлоте, ваздуха и воде, све у свези са дотичним предметима у обе читанке. IV. РАЗРЕД. Познавање најкориснијих и најшкодљивијих домаћих и иноземних природнина. — Главни услови човечјег здравља. 0 топлоти, ваздуху, светлости, магнетизму и муњи — 0 звуку. Све ово у свези са нредметнма за читање. V. ЗЕ1ЈВ0ДЕЛСТВ0 И Д010В0ДСТВ0, Наставна цел: У младежи се има пробудити воља к напреднијем газдовању и кућарству. Ова наука спада само у IV. разред — Поучавање у воћарству, вртарству и свиларству уз радње у школском врту. — У колико околности допуштају, поучавање у ратарству и внноградарству према местним потребама. Женска се младеж има упућивати у новртарству н у најглавнијим нравилима уреднога домоводства и то све практично. ће се.)