Srpski sion

С тр . 512.

„СРПСКИ

СИОН."

Б р . 32.

плату оних 23.000 фор., коју своту тамошњим Романима за откуи цркве дугује, и да у елучају нужде са деоиицом као са својом имаовииом располагати може. — Лзвештена је срп. прав. цркв. оиштина мехалска, да је по решењу саб. одбора од 8. јунија о. г. бр. 813,/387. добила 3000 фор. ирииомоћи из фонда за иомешане цркв. општине на цељ исилате у горњој тачци означеног дуга п то у нет једнотодишњих оброка гго 600 фор. — Умољено је књиговодство сри. нар. цркв. фоидова. да унрави овој до знања стави, које цркв. општиие и колико дугују у име саб. трошкова за саб. иериоду од 1885. п 1890, год., да би се тај дуг иикасовати могао; уједно је на епархију ову разрезана свота од 5025 фор. 05 нов. за сабор, који ће се на јесен ове године држати. на подручне цркв. општине разрезана и учиниће се расиоложење, да се разрезани трошкови одмах унлате. — Одобрена је организација и конституисање цркв. скупштине сри.-бокииске, а одбијени су ириговори против оргаипзације црквеие скупштине срп.-бокинске са разлога, што решавање истих у делокруг цркв. одбора сиада. — Одбијен је иризив старе уираве цркв. општине сри.-бокинске против овдашЈБег решења, којпм је реорганизација цркв. општнно срп.-бокинске иаређена, са разлога, што је иосле законитог рока поднесен. — Одобрена је обиова цркв. скупштиие батањске у трећини својој. — Одобрен је избор Ђоке Димитријевића за иредседника цркв. општиие в. бечкеречке. — Одобрен је уговор нзмеђу цркв. општине иечканске и подузимача у иогледу преливања звона иа црквеном торњу. — Послата је саб. одбору свота од 115 ф. 50 нов., коју је цркв. општина мокринска у име саб. трошкова уплатила. — Одобреи је уговор нзмећу цркв. оиштине кетфељске и подузимача у погледу оправке св. цркве кетфељске. —Дозвољено је цркв. оиштини в. викиндској накнадно дозиЦвање једног крила са иростором од 4 собе доле а толнко исто у спрату, у дворишту новозидане црквеие куће, ио цену од 79(39 фор. но одбитку од 5'8°/о попуста. — Одобрен је уговор нзмеђу цркв. општине станчевачке и иродавца, по коме иста оиштина купује један иразан илац за 150 фор. на цељ зидања парохијског дома. — Одобрена је обнова цркв. скупштине срп.-неузинске у трећини својој. — Молба јеромонаха Самуила Поиовића, администратора парохије арадгајске, ради повишења годишње ирипомоћн из јерарх. фонда, спроведена је с препоруком саб. одбору, са разлога, што речена онштина иарох. сесије нема. -— Молбенице сиромашиих цркв. оиштина, за иолучење држ. припожоћи, спроведене су

с нрепоруком мииистаретву просвете. — Послатаје саб. одбору свота од 51 фор, којује цркв. оиштина срп.-чанадска у име вероз. нриноса и саб. тронпсова уплатила. — Одобрен је уговор између цркв. општине модошке и подузимача, по коме радња око подизања црквеног торња и орравке цркве нзиоси 3100 ф. — Од цркв. ошнтина на прегледање поднесени цркв. рачуни издати су ревизору рачуна на извештај, а од овог већ ирегледани цркв. рачунн повраћени су дотпчнпм цркв. онштинама са иримедбама. ЈЈ. М Ч И Т V Љ А. (т Мирон ПанајотовиБ) јеромонах манастнра "Јаска, ц. и кр. војнички свештеник у Петровараднну, носле дужег боловања преставио се 16. јулија о. г. у Нетроварадину. Покојнн Мирон (Милан) Панајотовић родио се у Руми, у познатој породици Панајотовића 1855. године. Гимназијске науке учио је у Београду н у Нов. Саду, а богословске науке свршио је у Задру и Ср. Карловцима. Но осим тих на} т ка учио је пок. Мирон и философске и иравне и медицинске науке на университетима у Загребу, Грацу и Бечу — а чак је и у Инсбруку слушао неко време римокатоличку богословију — те се тим начином, у правом смислу речи тако „свеетрано" изобразио, да је о сваком иредмету са знањем п разумевањем говорио, па је п међу ученим људима важио, као врло образован, а уз то уман и даровит човек. Још у току учења богословских наука нок. Мирон се закалуђерно у манастиру Јаску 1881. год. за тим је, свршив богословске науке, као ђакон служио једну годину дана у Трсту, а по том се повратио у манастир .Јазак, а за тим се бавио, 2 године дана у манастиру Кувеждину, док га иок. натрпјарх Герман Анђелић.не рукоположи за свештеника, те је као свештеник био неко време администратор парохије бановачке, а по томе, ношто се бивши војнички свештеник нок. Платон поболео, постане његовим замеником у служби војничког свештеника у Петроварадину. Пошав том стазом, добио је место редовног војничког свештеника на Реци (Фијуми) на како је међувремено нок. Нлатон Георгијевић, варадински војнички свештеник, иреминуо а његово се место у Петроварадину није срн. ирав. свештеппком ноиунило, био је нок. Мирон једини срп. прав. свештеник у целој ц. и кр. војсци, те је као така, крстарио ио свим странама наше монархије, где год су Срби војници размештенп бнли, вршећи свуда ревно н одано иоверену му свештеничку службу