Srpski sion
С тр . 478.
СРИСКИ СИОН"
В р 30
новосадска са коњаничком бандерпјом, и после иоздравног говора председника цркв. ошнтине, г. Пере Попадића, полази Њ. Високопреосветтенство са иратњом нут Новога Сада. На шеталишту новосадском дочекује високог госта славни магистрат слоб. краљ. града Новог Сада на челу са грацоначелником, високоблаг. г. Стеваном Пеци-Поповаћем, који ће ту Њ. Високопреосвештенство у име града поздравити, после овог иоздрава облачи Његово Високопреосвештенство архијерејско одјејаније, узима архијерејски жезао у руке и дочекан преч, подигнутим славолуком од свешгенства епархије бачке, обученог у свечане одежде, полази кроз шпалир намештене школске деце дунавском улицом у св. саборну цркву. У саборној цркви ће нарочити изасланик Његове Светости преузвишеног г. Георгија натријарха српског ирочитати натријарашку грамату; иосле тога ће Његово Високоиреосвештенство држати свој поздравни говор нрисутним вернима. Из св. саборне цркве нолази, по свршеном чину Његово Високопреосвештенство у свој двор, нред којим га дочекују епитроии епархије бачке, са хлебом и соли, и уводе у резиденцију. Његово Високонреосвештенство прпма после улаза у двор депутације, које долазе да га поздраве, а примаће их овим редом: 1. Велики жупан сл. кр. града Новог Сада, као нредставнчк државне власти. 2. Епархијска управа бачка свију одсека, под предвођењем високопреч. г. Анатолија Јанковића, архимандрита, као дојакошњег мандатара епархије бачке. В. Представници војничких власти. 4. Свештенство епархије бачке. 5. Католичко свештенство. 6. Унијатско и јерменско свештенство. 7. ЈГуторанско свештенство. 8. Калвинско-рефом. свештенство. 9. Јеврејска општина. 10. Магистрат сл. краљ. града Н. Сада. 11. Краљ. судбени стол и кр. котар. суд. 12. Краљ. државно одветништво. 13. Срески надсолгабироват. 14. Патронат срн. вел. гимназије. 15. Цркв. општине епархије бачке по протопрезвитератпма предвођење окр. протопрезвптерима. 16. Матица Српска. 17. Срп. вел. гимназија. 18. Учитељство. 19. Виша девојачка школа. 20. Женске задруге. Даље долазе остале кориорације, које се буду пријавиле. У вече у 8 сати нриређују грађани Новога Сада свечану бакладу н серенаду своме новом епископу. У Новом Садгу , 16. (28.) јула 1899. Епарх. Конзисторија.
Мисли о проповедништву. Знамо, да на зановест Вожју начинише у шатору Завета не само велике зделе него и мање чаше (в. Мојс. 47. 16.). Зделама се наиме означује пуноћа учености, а чашама ограниченије знање. Један ко.ји је нун знања истине опија срца својих слушалаца, пружајући онпм што говори одиста пупу зделу; други не може оно што осећа тако добро да искаже, а пошто према могућству саопћава, то им даје заиста у малој мери једне чаше да окусе. Пошто сте ви проповедници у шатору Завета Вожјег ностављени на свећњаку, нонудите, ако не можете мудрошћу ваше поуке пуне зделе, бар чаше наше спасоносне поуке, колико можете према божанској дарежљивости. Идите за тим, да и друге за собом бар донде иовучете, докле мислите да сте доспели, и не одступајте од тежње, да на Божјем путу другова имате. Св. Григорије Велики. * Ја држим да се злоупотребе не могу суровошћу и насиљем одстранити; већ више поучавањем него заповедањем, више опоменон него нретњом. Претње се морају давати са болом и речма св. писма, да не изгледа да претимо ми, већ да се на наше речи боје Бога. Бл. Августин. * Има проповеднпка, који гонећи непрестано вуке заборављају да стадо напасу, те овце остају гладне. Међутим прво што је Спаситељ аиостолима заповедио јесте: паси окцм Св. Златоусти. * Слуге Исуса Христа имају два врло важна посла (функције), наиме Богу у молитви а на-