Srpski tehnički list — dodatak

Стр. 32. „СРПСКИ ТЕХНИЧКИ ЛИСТ“ Год. ХХ.

Дакле не појављује се позитивни моменат савијања. 8.) Испитивање обалног стуба

Силе које се овде појављује следеће су

Тежине ламела од свода на ћелији:

ју == 182.0,20 . 1,6 -> 0,30 02. 22 = 0,529 1,

2.) == 1,28.0,2). 16 + 0,34. 0,2.2,2 = 0,543 ,„

8.) = 1,24. 0,20. 16 + 0,43. 0,2.2,2 = 0,587 ,

4.) = 1,25.0,20. 16 + 0,57.0,2.2,2 = 0,650 ,

5.) = 1,26.0,20. 16 + 0,92. 0,2. 2,2 = 0,763 „

Ослоначки притисак свода на ћелији израчуњен је и износи К' = 4,82 |.

Нормална сила у ослоначкој фуги свода износи 1031. Највећи моменат савијања у ослонцу износи — 32,9 пи. Ексцентрицитет. доле мерен, добивен је

32,90

Према цртежу земљишни притисак износи:

0,85 - 3,08

Ву == 5 · 59". 16 == 154 Остале су тежине:

Ст а а бле= 165 1,

би = 004. 808 2 — 14294.

Сш= Ра 2,2 == 5:50

(бтуг== о. -2:2.08= 2,81

бу== о __-Р :228 _ ==>897

Су] шј “2,2 = 12,10

Судар пне #22 = 4,00

Графијски одређена резултанта свију ових сила даје за фугу е—1 нормалну силу Ја = 161,8 тоне.

Ексцентрицитет је нађен да је — 40 см. Према томе напрезања земљишта у темену за 5,50м. ши_ року фугу е—1 износе:

161300 6.40 , (1 + 550 ==) = %З2кгрсм

Мах 5000 : 161300 6.40 5 пп 000“ (1 — еј 1,65 кгрем

Овде је изложен табеларни преглед резултата испитаног свода.

ФУГА ослон. = А“ темена

Моменат Е 23,03— 17,54 3,80 4,74

савијања , 1, 7,86 3,70 3,70|— 1,17 у пи. (м | %,оој— 1,88|— 1,22|— 0,80 — 32,89 — 23,19 — 879— 67

Хоризон- ЈЕ Е 64,40] 64,40] 64,40] – 64,40 тални по- 2,09 5,50 4,50 1,55 тисак у! М 1,45 3,83 1,85 2,28

67,94] _ 73.731 70,75] – 68,23

Ослонач- Е 67,86] = 45,59] – 15,98 ки прити- , 1. 4,55 2,95 1,35 саку |. |м 2,08 1,96 0,30

о

74,49] _– 50,50] _ 17,63 нормална си-

ла ућ 103] – 89,90] – 73,00] 68,23

армату- |горе!е | 12. о. зета 25 пп, 5 о. ме 40 шт, ра у см“ ) долете

дебљина фу___ге у см.

Мах бетон ођ напре- гвожђе | 41,7 40 30,20 27,9 зањеу се 960 768 815,00] – 653 кгрем г

Овде значе Е дејство од сопственог терета [,. == дејство локомобиле, М — дејство људске навале

Напослетку вредно је напоменути, да одређена напрезања неће никад наступити, пошто се терет локомобиле како у попречном тако и подужном правцу распростире под извесним углом, услед чега се ова тежина распростире на већу површину мостовског свода.

За овај је мост употребљен бетон јачине од 260 кгр/см=

У. Ребрасти сводови и поједини луци.

1) Мостови са коловозом горе. Систем Внебик. Докле Мошег — код својих констр укција употребљава јаче жице (тања округла гвожђа) од којих са попречним тањим жицама гради мрежу, дотле Енебик употребљава округле гвоздене шипке, које помоћу узенгија од пљоснатог гвожђа доводи у приснију везу са бетоном. —

За мање распоне довољна су ребра савијена у виду лука са равном полеђином. Ако је ширина коловоза сразмерно мала, онда се у том случају