Srpski tehnički list — dodatak
в) Погинули и умрли чланови Удруже-
ња у току европског рата: | (наставак) 17). Димић Драгутин, арх. Мин. Грађ. умро у Београду 1918. 18). Илкић Јован, инсп. Мин. Грађев. у пензији — умро 1917. год. у Београду.
19). Љочић Ђура, инспек. Мин. Грађ..
у пензији.
20). Николић Ђура, грађевинар.
21). Поповић Милорад, инспектор Срп. Држ. Желез. — Умро 1915. год.
„ _ Добили смо извешће о смрти још дво____јице чланова осталих у Србији, кад будемо
"проверили вест објавићемо.
ВЕСТИ
— Председник Удружења Срп. Инжењера
и Архитекта г. Јефта Стефановић, професор Универзитета, јавио се је из Београда, 12. августа ове године, преко г. Јосифа Ковачевића, ивжењера, овим речима: »Дакле наше Удружење живи у туђем свету! .Ја сам овде сачувао нешто од имовине Удружења велим нешто, јер се у слому што је Србија · претрпила, много што шта погубило. Поздрави Удружење Српских Ивжењера и Архитека у име његовог старог председника. Изгледа као да је Удружење васкрсло из
мртвих. Дај му Боже одсад дуг, нов, пло-
дан живот«.
| | — Члановима Удружења. Уредништво.
српског техничког листа, моли све чланове и инжењере без разлике струке, да уредништву помогну на сарадњи листа, да би лист могао редовно излазити и одговорити своме задатку. Из ова два броја до сада издата, сваки ће видети шта је листу потребно. Но овде морамо напоменути да би требало спремати радове из свију грана инжињер-
ства а нарочито саобраћаја и индустрије ·
ма били и преводи. Другове у иностранству нарочито молимо да нам помогну својим радовима, о питањима из области технике о радовима после рата, која се, сада ра" справљају у земљама у којима они живе. Могу нам се слати и радови и књижевне вредности, а уредништво ће се трудити да такве радове и награди по повратку у отаџбину. — Како употреба гасних мотора улази све више у употребу, то треба наро-
пау пажњу обратити на употребљено ТО=
риво у овим „моторима и начин на који се оно добија изузев оних горива која се увозе са стране. Тако: ваљало би изнети принципе и корисне практичне резултате о употреби мотора са генераторима за различите
врсте горива које се налази код нас: лиг-. "нит, камени угаљ, тресет и дрво. Нарочито · требало би разрадити питање о сувој дести-
лацији дрвета, и употреби гасова од њега као и споредне продукте, њихов начин добијања и вредност са тачном израдом и
"описом пећи (генератора) како најпростијих тако и најмодернијих,
које се унпотребљују при овом раду ма чему била дестилација намењена. Исто тако би требало израдити монографије о конструкцији континуирних пећи за печење креча, (сем рингофена, кружних пећи, које су код нас већ одомаћене); и магнезита и то како за највећу, тако и за најмању продукцију. Од не мање би важности била и једна монографија о конструкцији жичних железница: њихово постројење, експлоатација и коштање. Нарочито треба обратити пажњу на израду малих и покретних ових железница за пренос материјала на малим одстојањима, што Ће нам нарочито требати после рата. Обрада треба да буде што детаљнија и популарнија са потребним плановима и сликама за употребу наших предузимача и индустријалаца. — Једном речи, ништа неће бити на одмет у овом погледу, кад се има на уму сиромаштво техничке литературе у нас.
= Молимо другове да похитају са слањем чланских улога, јер нам је то једини извор за одржање листа.
Исто тако их молимо да пошље сваки своје тачне адресе ради слања листа, и да
се потруде за ширење листа задобијањем но-_
вих чланова.
— Приватни инжењери треба да пошљу адресе својих породица у Србији, али само они који немају никакав чин или плату у војсци, ради слања помоћи.
САДРЖАЈ: 1. Задатак Инжењерског Удружења после рата. . 2. 0 начинима експлоатације саобраћаја, по
повратку у Србију. Мира 5
3. Графичка престава саобраћаја,
4. Рударство нове Србије.
5. Удружење пострадалих ратом има Краљевине Србије. | ;
6. Списак чланова улружења.
7. Вести.
Власник Душан Божић инж.
о ). ~ У д 5УГ
_ Одговорни уредник Вл. Бабовић начел. С. ДОК Штампарија »Велика Србија« — Солун тоа 5 ПР ЈОН да Пра ње Ма . 5
у
# Ћ : 1 4
за Цана со -<5._._