Srpski tehnički list
СТРАНА 50.
АнтрПОТИ У БЕОГРАДУ
Број 8 ни 4.
АЗЕРИ ОИ У БШОСЕРА ДУ
(Са сликама на листу Ши Ту,)
(Продужвње)
1Х. Постројење колосека.
1. У Лаубеу. Обални колосеци размакнути бу 5,,, т. Цела станица дугачка је 1.,6, Кш,, има један колосек за, маневрисање ; свега 6 колосека, 2 парне премеснице. Најмањи полупречник кривина је 200 ла. СОптуациони план целе станице на листу ПТ,
2, У Течену. Отстојање колосека: 5, 10. Дуж обале налави се колосек за кретање чекрка.
3, Регензбург. Дужина станице 750 1
4. Пасава. Дужина станице 850 ал. назначена на листу ШП.
5. Окретнице. Пречник 4, 10.
6. По Хајзингеру: Дужина колосека за састављање и делење возова износи обично 190—280 ла, За обична постројења довољна су три колосека, који су на једном крају спојени скретницама а на другом окретницама, премесницама или опет скретницама.
7. У Бечу. Колосек за парни чекрк широк је 2,,, 10
Ситуација је
8. Станица за робу и за ранжирање, берлинско- |
иштетинске жељезнице у Штетину. Колосек, који везује ке за велику воду са кеом за малу воду, постројен је у паду од 20
9 Франкунтурт на Мајни. Колосек за чекрке има нормалну штрину. Да би смештишта што ближе води лежала, постројен је дуж обале само један колосек зачекрке и један колосек за товарење. Колосеци обалне станице спојени су са станицом за робу у Сексенхаузену помоћу кривине од 2001 полупречника и 87, успона
Х. Казуци и алке,
1. У Бечу: Казуци су узидани у темељу од 1,1
у квадрату. Казуци су размакнути 21: п више, а от-
стоје од обалне ивице 1, —2. о. Конструкција њихова |
види се из листа ТУ.
2. Станице на обали дунавској у Пешти. Алке за привевивање начиње су по табл. ТУ.
Облога квадера и плоча од ливеног гвожђа тешке су скупа 1300ке, а три завртња 60ка. Оваке алке коштају не намештене 450 дин. а намештене 500 динара.
Х!. Трошкови око претоваривања и количина промета.
1. У Лаубеу. Друштво Лаубе-хамбуршко наплаћује од 100 ке по 45 пара, Северо западна жељезница. ,„ МЕНЕ по 59 _,„ при повљном водостању, а иначе по 88 пара.
Парни чекрк потроши угљена за месец дана (ва 12 сали дневног рада) за 895 Фор. а послуживање (1 ч0век) кошта месечно 50 Фор. Сопствени трошкови претоварпвања од вагона (10%)=4,,, динара.
Истоваривање једног вагона. 1,202, динара. Истоваривање лађа 9, динара од вагона,
Маневрисање врши се са две тендерлокомотиве,
Пруга од жељезнице до обале дугачка је око 1200 п лежи у паду од 26, 1 машина вуче 701.
Дневно се извози 150 вагона а увози 70 вагона.
Шлепови примају по 400—800 тона,
2. џ Пешти. 100ка, претоварити кошта 8 пара.
9. у Регензбургу се претоварају дневно 120 вагона
4 у Пасави 4 " 4 а
ХИ. Чекрци.
1. У Бечу. Парнви чекрш са колотурама, од Шенка, Мора п Елсесера у Манхајму: коштају око 1500—17500 динара.
Чекрк је тежак 156.
Шприна колосека за парне чекрке, 2,1.
Чекрци дижу по 1,6,
Осем парних чекрка има п један сталан од Керешија, у Грацу, који диже до 156.
У Лаубеу. Нема ни једног сталног чекрка.
Чекрци дижу 1,6. За 307 сати (1 месец дана) дитну 21126.
Угљена се потроши 12,1. |
Има и 6 парних чекрка од Решке у Прагу, који дижу по 2, до 2,,50!-
8. У Течену. Висина чекрка над платформом бт, опружање Пош. Два ручна чекрка на вагонетима (1 са нормалном ширином, а други са ширином од 2,018.)
Два парна чекрка и два стална ручна. Пружање 4, „1.
Ручни чекрци имају точкове, који се могу померати.
4. У Берлину. Хидраулички чекрци: 15 сталних и 2 покретна чекрка, Дижу по То ДО 2,6.
Максимална висина дизања 91. Од сталних чекрка, диже један 15,00
5. Хамбург. Витла у магацинима дижу бО0ке, на 1,11 у секунду. Дизала дужу 1200 ке на пп висине у секунду.
Обални чекрци (сви парни) дижу по 12002.
6. Франктурт на Мајни. Нормалан чекрк диже 2500 ко; Пружање 6,0; висина 7,10. Колосеци за чекрке имају нормалну ширину.
". Др. Е Шмит. да дизање тешких ствари подесни су чекрци, нарочито они стални, које људи покрећу и који дижу 1500—15000 ка.
Где је пак жив промет, ту се претпостављају парни чекрци онима које људи покрећу, и покретни чекрци стаднинима.
Па чекрцима треба да ја оавначено дозвољено оптерећење. 155
ХМ, Таванице и стубови.
1. Стубови се још често право од дрвета, п ако су гвоздени стубови у сваком погледу бољи од дрвених и ма да су само нешто скупљи.
У подруму су најподеснији зидани стубови или пуни зидови са пресвођеном таваницом
Отетојање ослонаца (потпорних тачака) износи око 4 та, јер већа остојања отежавају конструкцију таваница.
2. Шликова фабрика шећера у Берлину. Отупци су размакнути 4,11.
3. Слободно смештиште у Хамбургу. Отстојање стубаца износи 3,155 бОлао) По Чат, јер у средњем пољу мора да остане слободан ходник од 1,11.
4. Магаза на царском кеџ у Хамбургу. Ступци су равмакнути 5ш,
5. Царински магацин на валмском кеџ у Паризу.
Таваница је пресвођена између | гвожђа; ови носиоци леже по дужини магазе у размаку од Ош и подупрти су носплоцима од [ гвожђа, који пролазе по целој ширини магацина и који све по два леже на стубовима од ливеног гвожђа.