Srpski tehnički list

СТРАНА 8

БРОЈ 1 Па В аза! ПРАВИЛА [ На терет народа · динара. 1 « _ Аржаве динара.

Чл. 16.

Општа упутства о надзору и извршењу грађевина, прописује Министар грађевина, по предлогу оделења. А специјална упутства прописује Начелник оделења и то за сваку грађевину на основу одобреног плана прорачуна и техничких услова.

6) Специјалне одредбе

1.) Отвев за грађење путова и мостова.

У. 217. Највећи пад (успон) је:

а) Код државних путова: равници 27,

брежуљастом терену 5%, брдовитом терену 67,

5 са <а

6) Код окружних путова: равници 37, брежуљастом терену 6%, брдовитом терену 7,

= ==4 <<

в) Код среских птутова:

[) у равници 3% у

2) у брежуљастом терену 79,

3) у брдовитом терену 8%,

Најмањи је полупречник кривине:

а) код државних путова 95 м.

6) код окружних и среских 90 м.

Са успоном већим од 6%, сме се пут попети непрекидно највише до 30 м. висине. После овога мора се успон, на сваких следећих 30 м. висине. После овога мора се успон, на сваких следећих 30 м. висине умањавати са а а ДОК се не постигне успон од 6%,. Најмања ширина пута износи:

а) код државног пута 6'0 м. 6) код окружних и среских путова 50 м.

Чао а

Сваки пројекат за путове састављају:

а) Генерал-штабна карта са уцртаном усвојеном трасом пута и проучаваним варијантама.

6) Котирани ситуациони план са изохипсама.

в) Уздужни нивелман трасе.

г) Карактеристични попречни профили.

А) потребни планови појединих објеката.

Израда ситуационог плана ај Ситуациони план израдиће се у размери

1:5000 са изохипсама од 10 до 10 метара, и за

делове у врло купираном терену у размери

1:2000 са изохипсама од 2—5 метара.

6) Ситуација ће се простирати на 100 мет.

"са обе стране, ако траса не иде дуж врло стр-

мених коса. в) Све што постоји у природи треба уцртати црном бојом, све пак што се пројектира

_уцртаће се и обележити црвеном бојом.

г) Потоци и реке уцртаће се плавом бојом.

А! На ситуационом плану само ће осовина трасе бити уцртана пунијом извученом црвеном линијом. Тако исто уцртаће се у овом плануи детаљне варијанте испрекиданим линијама.

ђ) Траса ће се поделити на хектометарске

"и километарске отсеке. Сваки километар обе-

лежиће се крупнијим цифрама.

е) У ситуацији означиће се правац „север“ и обележити полупречници кривина и углови тангената.

ж) Где год је могуће везаће се снимање, ради пројектовања пута, хако по положају тако и по висини, са раније извршеним снимањем на, тај начин, што ће се у ситуацију унети триангулационе и полигоне тачке ранијег снимања, а нивелман везати за ранији нивелман.

з) Сви планови морају бити савијени и из-

' рађени на формату артије од 34 см. висине на

21 см. ширине, тако да се могу књижити.

Уздужни профил

а) Дужине морају бити у размери 1:5000.

6) висине у размери 1:500.

в) Хектометри и километри обележиће се као и у ситуацији.

г) Међутачке нивелмана неће се бројевима обележавати, ако би то сметало јасноћи других важнијих означења, но ће се само у одговарајућем одстојању цртати.

д! Ординате километарских тачака, биће извучене дебљим а осталих танким црним лини-

јама. Теренска линија извлачиће се јаком црном

а планум пута јаком црвеном линијом.

ђ) Почетна хоризонтала узимаће се 20 м. испод најниже тачке у профилу. Она ће се однети на какву сталну тачку у околини трасе.

е) Висине појединих тачака исписиваће се изнад почетне хоризонтале.

ж) Одмах над хоризонталом исписиваће се

'" дуж ординатних линија, ординате природног те| рена црним, а до ових, ординате планума цр-

веним цифрама. з) Откопавање бојадисаће се жутом а на-

| сипање црвеном бојом.

и! Апсолутна висина откопавања бележиће

| се испод планума а насипање над линијом пла=

нума црвеном бојом.