Srpski tehnički list

је при дну заптивена,

нв

Кроз језгро шипа проведена је гвоздена цев која али изнад дна има са стране рупа које допиру испод шиповог шиљка, та гвоздена цев стрчи испод шипа а и на горњем крају шипа изнад главе. А утврђена је за језгро шипа Горњи део цеви споји се с Шип се затим на лан-

тако да

помоћу четири завртња. воде под притиском. цима спусти на место где га треба побити али само толико да му шиљак додирне дно. Затим вода кроз снажно шикне кроз рупе при дну и у песку издуби левкаст простор и Није тешко изнаћи брзину којом треба спуштати шип, те се убрзо пробом одреди.

доводом

се пусти средњу цев и она

шип се у исти мах полако спушта на ниже.

Кад се шип спусти на жељену дубину, онда се вода затвори и средња се цев извуче, да се употреби за спуштање другот шипа.

Чим заспе простор око шипа и попуни

престане струјање воде песак сам собом изапрани левкаст

простор. Сад се у језгро шипа саспе чистог цемента толико колико је потребно да се дно шипа испуни на висину око 1/, метра, А кад овај цемент счврсне, онда се вода из језгра шиповог исцрпе и ово попуни На тај начин гвоздено језгро шипа обложено је и с поља и изнутра бетоном и цементним малтвром те не може рђати.

Ова метода јефтинија је но обично шипова а и рад брже напредује. Тако е на грађевини у северном мору коштало спуштање таквог шипа око 45 пфенига а побијање дрвеног шипа на исту дубину коштало је 3,50 марке.

цементним малтером до врха и малтер набије.

побијање једној

Да би се избегли трошкови тешког транспорта готових шипова, могу се шипови градити и на самом месту грађења само се треба побринути за савестан надзор при извршењу, да се бетон у калупима добро набије те да буде за воду непробојан.

Хепасћг. 4. озбект. Јпсеп. п Атећ. Уег. 29. 11. 07.

Љуба р.

Цбеткобић

ИНЖЕЊЕР.

У прошлу недељу сахрањен је љку начелства окр.

где је свршио и технички Факултет, и год.

оки испит,

Љуба Цветковић, бив. инжењер при грађ. одечачанског. Пок. Љуба је рођен 10. маја 1868. г. у Београду

1897. положио државни инжењер-

По свршеној школи п одслужењу рока у војсци, радио је неко време у катастарском бироу у Мивистарству Финансија.

92. јануара 1892. постављен је за подинжењера П тим је одмах 28. јан. исте год. премештен у окр. Чачански, зетком провео скоро све времв свога служења у држ. а 20. маја 1904. г. пенсионисан је као

г. постављен је за инжењера Ш ка.

ил. окр. врањског, а за где је с малим изу-

служби. 16. јан. 1899,

инжењер П кл, пошто је сиромах био јако оболео и постао неспособан за службу.

Сви који су пок, Љубу познавали жале

што је овако страдао један добар,

према свакоме предусретиљв и врло вредан човек. Оставио је за собом удовицу без деце.

Бог да му душу прости.

Вести.

Личне вести Указом Њ. В. Краља од 9. маја ове год. унапређени су: За инспектора друге класе Железничке Дирекције

т, Мата Станисављевић виши инжењер прве класе Ми-

нистаретва Грађевина; за вишег инжењера прве класе:у Министарству

Грађевина г. Милан Балта, виши инжењер друге класе граћевин. одељка при начелству округа београдског; за вишег инжењера друге класе г. Мита П. Видаковић инжењер лрве класе Мин. Грађевина; "за инжењере прве класе: г. Владислав М. Павловић, инжењер Мин. Народне Привреде у пензији по његовом пристанку; Милорад 3. Протић и Димитрије