Srpski tehnički list
БРОЈ - 12. У Београду Недеља 21. Марта 1910. г. ГОД. ХХ,.
СРПСНИ
ТЕХНИЧКИ ЛИСТ
ОРГАН УДРУЖЕЊА СРПСКИХ ИНЖЕЊЕРА И АРХИТЕКТА
Садржај: Положај ипжењера према новом железничком закону од Ј. Б. стр. 93. — Осигурање Годомина од Ђ. '. Јефтовића инж. стр, 95. — Хенчлове и Голдшмитове локомотиве за узан колосек од М, Гребенаровића дипл. маш. инж. стр. 97. — Техничка књижевност: Хргауу зројки агећнејк шу ајплепти у Кгајоузћи сезкет. од Ј. стр. 98 Вести: Стечај за инжењера стр. 99. — Грађевинарске вести стр. 100. — Фонд за Дом Удружења стр. 100. —
Положај ижењера према новом железничком Мора се признати, да технички надзор
за понеке железничке радове кошта више даконј, та 6 6 б
него што би требало да буде. Али ако се ствар не посматра површно, доћи ће се лако Нек нам се не замери што смо се у два | до закључка, да томе нису криве неке пречланка позабавили положајем инжењера пре- теране награде техничког особља, већ сасвим ма новом железничком закону и што“"ево и други узроци. На првом месту долази гло-
трећем чланку дајемо исти наслов. Нек нам | мазно и бирократско уређење Железничке
се то не замери, јер чинимо што мисли- Дирекције, по коме се сва па и најситнија н_____._ _-- Грешимо, лако | питања решавају у централи на неколико нас је поправити, јер су ступци Срп. Технич- | стотина километара од посла, те није чудо ког Листа отворени свакоме који жели и- | то се често пута промакну погрешке,“ са скрено добра нашој техничкој струци, којима смо морали више пута да се занимаГоворећи о новом железничком закону | ио у нашем Листу у току последње четири _________ 5) тврдили, да је | године. Ране стране овог бирократског на-
садањи Министар Грађевина као инжењер 6 Железничке Дирекције у своје време имао РВ ла син етра и У нео сасвим друго мишљење о том питању. Знају- а. Од 40—50 и т: ВАР ћи Господина Министра као човека, који не- |“ УД Е РА ОТА 0) се назизиће хотимице желети назадак струке у којој Ма А ИЗАЊУ ВОНИНУШНИ обележавању и грађењу ми истичемо да је свега једаћ
је и сам служио, морамо претпоставити, да |- „Ре) Ма ер тол су га на овај корак нагонили врло јаки ра- | 764 У Ре:
: ме обележавања, грађењ НИ | < мишљење једном сла, сви остали п и бе стечено, а нарочито мишљење које је човек | р У Кар аде
некада ватрено бранио и за њ се залагао, не Је ПИ „ОРИ ТОМОУРИЈНЕ ЗЕРО. може променути напречац, без врло јаких ра- |“ “748 члан наше редакције имао је н. пр. ту злога, и тек услед каквог горког искуства. срећу да за десет месеци буое 6 пута пре-
(С том претпоставком ми смо пошли |мештен, чак и телеграфским наредбама. Једна били да тражимо те разлоге, тако јаке, да | мала секција од 15 км. променила је док је досу могле преиначити некад непоколебљиво | вршена, 5 шефова секције п укупно 17 надуверење садашњег Господина Министра, да | зорних инжењера. Природна је ствар да ти су инжењери за свој рад ван канцеларије не- | чести премештаји не само што штетно утичу довољно награђени, уверење, које је Госпо- | На саме послове већ директно поскупљују дин Министар бранио и на скуповима инже- | Само грађење, јер све те путне и селидбене њера и у канцеларији и у општини и свуда. | трошкове плаћа држава.
Тражили смо и тражили, али их нисмо Скупо плаћени страни инвалиди, којим могли наћи. Све се наше тражење свело |нас је врховна Железничка Управа усрећила на просто нагађање. пре три године и против енергичних проте-