Srpski tehnički list
пао н
9). Инсталација уставе за наво-
дњавање у Отоку #1000
Свега круна 3205 319
У извршењу су ове мелпорације.
1). Радови око понора у Ли-
воњском пољу 31 000 9). Слични радови у Гламочком
пољу 10.000 3). Слични радови у Ресановци 2 500 4). Канал за наводњавање у Ру-
мову и Трупољу 10.000 5), Мелиорација народне Јагме 74 000 6). Реконструкције у Гацком 131 000 7). Аутоматска црпка за наво-
дњавање (М1адег апасе) у Витини 1500 8). Бушење бунара у колонија-
ма у Вучјаку и Сибовској 11 500 9). Наводњавање у Горазди 1 600 10). Мелиорације у Босанској
Градишци 1 455 000
Свега круна 1728 100
До краја 1906 године саграђено је 271 цистерна за пијаћу воду и ухваћено је (капвирано) 74 извора. Ово све укупно кошта круна 421952 и годишње се троши на одржавање 245 097 круна.
Саопштио Ј.
Брзи возови на енглеским, француским и немачким железницама. У Енглеској најбржи је воз између Беапипофоп-а и Еаппа-а, на дужини пута од 162 километра. Прелази се за 1 часи 41 минут, што одговара брзини од 96 километара на сат. Брзине веће од 80 километара на сат забележиле су у Енглеској у 1910. години и сређене у овој таблици. 2 18 155 ~5 5 бе Железничко за | ак | 5Е Између места ке о 5 4 5 друштво 55 ||: сите" | Ба
са = 6 5: = 5 Отеа Мезјегп Рада појоп Визјој |190,5 | 2,00 | 95,3 Отеа Мопћегп Регељотопоћ Кипојп 122,7 | 1,19 | 98,2
Гопдоп апа
Момтуелеп у ездеп—Јоуепгу |142,4 | 1,22 | 92,9 Момћ Еазјегз Уогк—Мелуказ е 129,5 | 1,24 | 92,5
Сем овога на краћим дужинама постигнуте су местемице и веће брзине сређее у новој таблици :
| |
5 # 55 ~5 |Е = = о
Железничко И ЧЕ |ЗЕ 25 змеђу места = Ф = друштво У 55 о | 55 |Е | 55
5 се с ~ (д >
~ | . . |
Момћ Еазјегл Рашпроп— огк 70,9 | 0,43 | 99,0 (Отгеа Септга! Гејсезјег— Мо поћет | 36,2 | 0,22 | 99,0 Сајепдотап Еопаг—Ретћ | 52,3 | 0,32 | 97,8
На француским железницама брзине преко 80
| километара на сат постигнуте-су као што показује
ова таблица: ,
је = о
Железничко зЕ | г< | 25
Између места ке ое а з
друштво го |25|Е
НО | зе
сз је :5
55 = ~
Мога | Рап5—51. Опепшт | лао 1,28 | 99,4
Ез! Рап5-—Ттоуез 167,9 | 1,47 | 98,6 Опеап Вогдеаих— Апротее | 138.8 | 1,29 | 93,6 |
Брзина вожње између Париза и Сент Кентен
| : 5 од 99:4 километара па сат, то је засад највећа бр-
зина вожње у Европи.
Кад упоредамо највеће брзине вожње постигнуте на пругама дугачким преко 160 километара (100 миља енгл.), које се дужи прелазе без задржавања у Еенглеској, Француској и Немачкој, онда се добија ова таблица.
пси НП ИЕ
Б ваја (а 5 5 ~= |Х –Е. Железничко Брака | а Између места |=5 | 25] 45 друштво Рака а о с 514 4 је зе [5] (9) а С је Енглеска ФОгеа Мезјегп Рада прфоп-Рјутогтћ | 363 | 4,07 | 82;2 Француска: г Државна Сћапге5-Тћопаг5 288. | 2,47 | 85,2 Немачка: Државна Берлин Хановер 254 | 3,09 | 80.4
Кад упоредимо разне податке онда се види како немачке железнице којима управља држава, путују спором брзином што је немачка штампа кри-