Student

СТУДЕНТИ ПЛАНИНАРИ НОСЕ ПОЗДРАВ ТИТУ

Под масивом Ђеравице

Топао мајски дан. На београдској станицн уобнчајена гужва, композиција Београд —Пећ препуна. У купепма препричаваше утисака међу пут Ннцнма, учесницима првомајске прославе, губи се у бректању тешке локомотнве. Кренувши, она јури као да

и сама жели заклон и хладовину високе Ибарске клисуре. У једном купеу четири главе нагнуте над секцијом. Звиждуци локомотиве, оморина, клацкаше воза и тек стечено познанство не смета да се озбllл>но проучи свака стаза, поток н река, као последња припрема за извршење озбиљног задатка Koin претстоји. Четири младића то је екипа Плзнинарског одбора Београдског универзитета, Задатак је; под масивом Ђеравице, на Проклетнја?lа, највишем врху у Србији, примитн Титову штафету и на самом врху пре дати је екипи планинара из Псћи. Ноћ, тешка од спарине, обавија целу композицију. У тишини се чује глас четворице планинара, сада већ добрих пријатеља. Сваки жели да ис прича понешто из своје планинарске „каријере*. Љуби „Фнсу“ је већ пре ко 30 врхова забележено у планинарској књижици, те се сматра за ауторитет Пећ. Крећемо у друштву иланинара „Ђеравице“.У Дечанима разгледамо манастир, пробамо цознато „дечанско вино“, стављамо храну у „колектив", последњи пут преглеламо опрему и притежемо одећу и обућу. Из долине Дечанске Бнстрице види се циљ. Преко Дечанских планнна, Вокша, Курвалија и Плочица, окупан у подневном сунцу, врх Ђеравице изазивачки делује. Као намрштен у снежном масиву чини нам се да осећа приближавање планинара, који ће порсметити његов свакидашњи мир. ~ Колона иде долином Дечанске Бистрице, прелази преко Кожњара на огранке планине Маја Ропс. Певамо, а са шумом планинарских потока ме ша се глас колоне; „Друже Тито ми ти v кунемо..." . Долазимо на катуне Ропс. Катуни цорушени. Hoh. Идемо даље. У даљини се назире караула на Плочицама, Тамо ћемо ноћити. Убрзавамо темпо и на самом прелазу ка Плочицама срећемо екипу „Јосипа Панчића“. Они носе штафрту са Чакора. Сгисак руке, срдачно здрављење, ррепричавање утисака са пута, а заТим заједничка „потера“ за преноћиштем. На албанској суо граници. У снегу проналазнмо стари бокс, коцамо снег, док су остали већ налоП<илн вртру под стеном суше мокру одећу. Штафету прнмамо на Плочицама. Честитања, разгледање штафете н жеља да је сваки посебно држи у руци претставља малу свечаност. Стикамо се, поздрављамо са друговима. Они одлазе ка Пећи, а ми ка врху. У скоро вертикалној страни Мале Ђеравнце ; на висинн 'од преко 2000, метара креће се колона усецајући за сваки корак степеницу у снегу. Сви ћ>*те. Очи су упрте у снег. Позади је дубок амбис, а снег није најсигурнији. Ипак идемо, вођени огромном жељом да извршимо задатак. Са првог седла лепо вндимо врх. У снегу је обасјан сунцем, изазива нас и ми се спремамо на јуриш. Почиње мећава, снег, киша, па опет сунце, зат»ш киша... Одајемо признање ономе ко је Проклетију крстио овим иценом. Из стспешше у степеницу до

даваЈући Један другоме руку, пузнмо, напрежемо се стнжемо на врх. Честитања, а громко „хура“ одјекује о маснве албанских планина. Слушамо тај одјек и чинн се као да нам на поздрав одговара албаНски народ, који притиснут сателитском чизмом Енвера не може са народима Југославије да дели радост и величину овога дана. На путу нас пресеца лавина. Страховитом снагом. са висине од неколико десетинз метара сјурило се сто тине тона снега. Приљубљени уз стене очекујемо крај снежне реке. Штафета је сачувана а то је најва/кније. Другу ноћ пповодимо код грзнича ра војника. Онм нас ввсело прима ју. Трећег јутра касгаг.љамо пут пре ко ЈЕумбарскчх глгнина и пењемо се на Чврљ. Друштво нам је повећано. Чика Душан и чика Вукашин, старци од преко 50 година младалачком снагом нас прате. И они желе да буду учесници овог похода, да ти ме покажу своју љубав према Маршалу. На путу наилазимо на Шиптаре овчаре. Поздрављају нас и нуде киселим млеком. нас освежава. Тачно у 12 сати смо се на врх Чврљ. Био је то тежак пут, одро њавање стена, преЈ’ахивање гребена уског свега 20—40 см над огромном провалом, опет степеннце у снегу и на Kpaj'y „рулање“ низ снежне масе планинског гребена, доводе нас до зелених површина Копривника. Спустили смо се и одмарамо у хладовини поред манастира Лећке патријаршије. Нестрпљиви, коначно се „уређујемо" и настављамо пут ка Пећн. Штафета је у рукама чика Душана окнћена свако из екипе хтео је по свом укусу да је украси... Насмејана лица, препланули, планинарским кораком унели смо је у варош...

Ади Мулабеговић

Победио је Београд

Када бп пеко такмичеи.е код нас почело на врсме. било би то заиста необидно и несвакидашње. узвикнуо Је Једап од учесника стрел>ачког тромеча. Није се много преварио. И такмичење студената БеограДа. Загреба и Л>убљапе почело је га закашњен.ем. Иако заказано с почетком у # часова. први стрелпи су заузели своЈа места читав сат касннје. пОргапизапиЈа пиЈе била иаввисина,в а , фраза коЈа се редовно чита У извештајима спортеких ириредбн, ни опога пута ниЈе изостала, Мете пису биле намештепе, показивачи погодака нису одређекп, (узимани су г добровол.пи“ на лицу месга). па чак ни терен испрел нишана олређеног за жене ниЈе био чпст. Организатори су хладно пооматрали како Један од вођа пута студената из Љубљане. лопатом уклања гомилу тљунка. набапаног ради довршеita зидарских радова, Нпак у десет

часова гађаље је почело. Испаљени су пр ви прпбни метпи. Од тада текло Је све у реду. Прво су гађале жене. На себе одмах привлачи пажшу такмичарка Београда. Стела Шкреблин. сн. гурним погодцима пз малокалибарске пушке. У првој еерији од 10 испаљених метака показивач из рова три пута Је Јављао: 10 погодак У центар. Погодци са 9 и 8 стављали су ]е у ред кандидата за прво место. Недалеко од иеста где су Гађа.те жене. наши репрезентативци. Немања Марковић и Јован Кратохвил тренирају. Неман.а ie донео тешку прецизну пугаку. Због њеног чудног изгледа сви Је са пнтересовањем посматрају, Из ње гађа Кратохвил. Обојица се припремаЈу за нова такмичетпа. Још мугакарци нпсу отпочели, када се исперд стрелишта зграде зауставио луксузни аутомобил. Плав. проћелав човек Је изагаао. одавао је тип страипа. северњака. 0 рамену Је висио »ЛаЈка“ апарат. Ларсои, Ларсон Је догаао. пронело се одЈедном кроз групу такмичара и посматрача. Многи су га зпали по чувењу. а сада cv Са виделп. упознали. разговаралп са њим. Био Је то гекретар Светгке стрел.ачке федерације. Швеђанин Ларсоп. Пришао Је сгудентима, руковао се га гваким, разговарао. интересовао се за њнхов рад п успех. Дуго Ј р остао посматраЈућп такмичење.

СТРЕЉАЧКИ ТРОМЕЧ СТУДЕНАТА БЕОГРАДА, ЗАГРЕБА VI ЉУБЉАНЕ

ФИЛОЗОФСКИ ФАКУЛТЕТ ЕКИПНИ ПРВАК У ШАХУ

Овогодишње екипно међуфакултетско првснство у шаху завршнло се победом Филозофског факултета цспред другоиласиране екипе Правног, Поредак на табелн је следећи; 1. Филозофски 56 2. Правни 40 3. Пољопривредно-шумарски 36}£ 4. ТВШ П 33 5. МВШ 32 6. и 7. Економски 31 Уч ТВШ I 31К 8, Ветеринарски 19Jž

ТЕХНИЧКИ РЕЗУЛТАТИ

МалАкалпОарска пухпка жсне: I Београд П Загреб Ш ГБуб.д.ана. Појелиначно: 1) Стела Шкреблин (Б) 2) Даница Јовановић (Б). Војнпчка пушка мушки: I Бсоград П Загреб Ш Л>уб.л»ана. Појединачно: 1) Градимир Бончић (Б) 423 погогка 2) Златан Машек (3) 433 3) Тихомнр Сертић (3) 417. ВоЈнички пиштољ мушки: I Љубљана П Београд (Загреб нијв учествовао), Појеаинацно: X) Градимир Боацдћ (Б) 131 погодзк.

ВЕЛИКА ДЕРБИ— УTAKMИЦA

Студенти-наставници 13:1!

Нзлазимо се на стздионј Београдског универзитета, одакде ћемо ускоро вршити пренос велике првенствене утакмице између старих ривала наставника и студенага. 'Време је топло, чак веома топло, те се очекује да ће се игр'а одвијати по сувом и погодном терену. Међу публиком налазе се и играчи који he дапас наступити и које њихоцђ симпатнзери храбре и тапшу по раменима. Играчи се налазе у доброј кондицији, понављам, у доброј кондицији и по свим изгледима тим наставника имаће да издржи тешку борбу, понављам, тешку борбу. Ево... играчи излазе на терен. Тим наставннка игра у следећем саставу; На голу: проф. економске географије; бекови проф. статистике и патологије; халфлинија проф. историје уметности, анатомије и увода у право: навала проф. хемије, теорије књижевности, математике, политичке економије и опште историје. Студенти наступају у следећем саставу: На голу апсолвент права, стари репрезентативац, одиграо већ 27 утакмнца за студентску репрезентацију; студенти треће и четврте године; халфлинија студенти друге године; навала све студенти прве године. Играчи се уигравају и шутирају скрнпта и цедуљице на гол. Још којн и почеће дугоочекивани сусрет, за који су се и једни и други, а нарочито ови други, тј. студенти, већ дуго припремали, понављам, већ дуго припремали. Ево... главни судија приноси уста пиштаљки... све ближе... све ближе... још свега неколико сантиметара раздваја суднју од пиштаљке... фиииии... пиштаљка... судија... су-

дија... пиштаљка. Утакмица је почела! Центарфор наставника проф. математнке додаје цедуљу својој полутци, ова је одмах продужава на крило проф. историје. Проф. историје додаје цедуљу Лују Филипу, Луј Фиптш послужује папу Иноћентија Ш, овај је из окрета добацује Марку Аурелију, Марко Аурелије дрибла једног студента прве године, дрибла и другот студента прве ro дине и шаље цедуљицу Хенрику IV. Хенрнк IV муњевито продире на

гол збуњених студената и оштрим шутом пуца у сам десни горњи... гол... гол... понављам... угао. Публнка и студенти, драги слушаоци, оштро протестују због постигнутог гола, али, као што је познато, Хенрпк IV је уредно верифициран за тим наставника и... судија показује на центар. Почетни изводе студенти. Цедуљица је сада код десног крила. Десно крило покушава да дрибла левог халфа, из увода у право, али овај му подмеће најпре једну узансу, па затим другу узнасу, докопава се цедуљице, али недовољно енергично тако да је цедуља још код десног крила студената... овај дуел још траје... још... наставник покушава да му отме цедуљу социолошким методом... не успева, покушава то историСким методом, опет не успева... не успева ни упоредним методом... огромна дивовска борба, драги слушаоци, и... сјајно, сјајно! Десно крило студената заједно са цедуљицом провукло се кроз саме ноге наставника из увода у право и... одмах шаље лопту свом центарфору. Центарфор још пре него што је примио цедуљу снажно замахује десном ногом и... шут... гол. ГОООЛ!... Резултат је 1:1 * Дивна комбинација! Изненађени голман, наставник економске географије, који је у мислима бно негде у Аустралији, није ни приметио када је цедуља улетела у сам леви доњи угао. ‘ ...Читава публика одушевљено бодри тим студената. Наставници се сређују. Ево... полазе са центра... проф. математике прецизно послужује своју дссну полутку, овај му враћа, математичар дрибла читаву халфлинију студената и под углом од 60 степени шаље цедуљицу ле-

вој полутци, наставннку политичкв економије. Овај вешто акумулира, још увек акумулнра, затим, корнстећн противуречност између десног бека и левог халфа, нагло проднре, прави днвну диференцијалну бравуру, послужује наставника тsорије књижевности, који снажним хексаметром шаље цедуљу у дивној хиперболи право у сам десни доњи угао... ...Цедуљица лети ка десном дон>ем углу... али... голман студената, апсолвент права, баца се као мачка... додуше на супротну страну, ли се баца... и цедуља нпак, понављам, ипак, улази у гол. ГОЛ! Не! Није гол! Судија свира пеналТикик. Апсолвент, који се бацио у супротан зтао, уместо лопте оборио је десно крило наставника проф. хемије, и судија досуђује једанаестерац. За то време хемичара износе са терена, али... тамо је боца са кнсеоником... биће опет све у реду,Једанаестерац изводн математичар. Он мери отстојање до гола, он повлачи замишљену линнју ка левом горњем углу, он се залеће, његова брзина расте са квадратом отстојања... шут... нпшта! Ништа , драги слушаоци. Ннје гол! Цедуља одлеће за нула нула десети део сантиметра поред леве стативе. Публика одушевљено пљеска апсолвенту права који се дивно бацио у супротни ћошак. Сада су студенти у навали. Десна полутка вешто прелази проф. умегности. На њу стартује проф. историје, студент га дрибла, лепо послужује сво;е крило, а овај после краћег размншљања ногом, пуца искоса у саму средину гола. Гол! Сјајно! Голмана • географа није било на голу, Где јегеограф? Понављам, где је географ? Студенти воде са 2:1! Поново су студенти у навали, «во... они дивно добацују цедуљицу један другом... цедуљица лети и* руке у руку, овај, извините, са но» ге на ногу... уопште не додируј« земљу... прима је центарфор, он има чак времена да се намештз... 08 још увек намешта... намешта... пу> ца: гол! 3:1! Алал вера! То Је уда* рац! Наставници су збуњени, на тер»ну је велика врућина. НаставшпШ бришу зној. Бришу зној и студенти* Ипак, студенти се више зноје... они улажу крајње напоре... боре ce сјајно, панављам сјајно... Полувреме. Судија свнра полувреме. (Крај преноса) Обавештавамо слушаоце да се в«лика дерби-утакмица завршила cjajном победом студената. Они еу Jg другом полувремену постигли јоцј 10 голова, тако да је крајњи резуд* тат 13:1. Ванредан резултаг! Нисмв празновернн! l

РАДИОПРЕНОС РЕПОРТЕРА ИЋЕ

У АУТОБУСУ...

На «утобус.ким лини Јама бр. 34, н 36 (Београд Земун Новн Бем« град) контролори и кондуктери се жал в Н а неке неаиспиплиноване појеаингв 1-'студенте, који на силу улазе у кола или се, на тражењ« картв. луггкају по џепу и говоре; „Имам сталну“, а неђе Да Је покажу. док сс студенти жале да им квндуктер нерадо враћа кусур.

Питамо се шта је све.чу то.ч решењв: Д л’ још једиа иова кола ил џ стрпљење!?.

SSSSSSS -’ - ST' £ Т1 ~~ ~ТВ мнмашмшмш ~ ~ ит ж ш ни i ■■■■■■

Издаlе Наоодна омладина Србије на Београдском универзитету и великим школама; Одговорни уредник Сима Беговић; Уредништво и администрација Београд, Балканска 4/lYj Ј телефон 23-464; Чековни рачув 1031-903213 Штамла "Политика", Стаљинградскв 81