Svet

DOBRO JE BITI LEP

KLflllDUfl ŠiFEB. MflĐfl fIUERMfIM I SILVESTEB STfILONE u ohjektiini slavnog Ričarda flvedoaa glavni su modeii najnovije Versaeeove reklamne kampanje ćiji je osnovni molo: "Kult tela". Koliko u savremenol potrošačkoj civilizaciji maći biti lepo graden I negovan. tema je kojom se poslednjih meseci bave strućnjaci a razlićitlh oblasti

okušavajudi da na nedavno održanom skupu o lepoti dokaže koliko je kult tela bitan za savremenu zapadnu civilizaciju, urednica magazina "Ladies Home Joumal" Lesli Lampert prenela je prisutnima svoja iskustva kada se, da bi napisala reportažu, dva dana nije šminkala, češljala niti vodila računa o garderobi u kojoj će obilaziti javna mesta. U njenom omiljenom restoranu osoblje se ponašalo krajnje drsko, muškarci su je na ufici gurali i prezrivo posmatrali, a nekoliko razgovora u vezi sa dobijanjem posla okončano je nakon svega pet minuta. Lampertova smatra da je nepobitno utvrdila da je faktor fizičkog izgleda novi kriterijum za profesionalnu i svaku drugu diskriminaciju, i to posebno žena. Privlačne pripadnice slabijeg pola više zarađuju - u medijima čak i za 20 procenata, prema istraživanjiraa ekspertskog tima sa Teksaškog univerziteta, a stručnjaci sa Harvarda kažu da gojazne osobe imaju veoma male šanse da napreduju u karijeri. BITI PRIVLAČAN POSTAO JE STATUSNI SIMBOL Zaista, sve je uočljivija tendencija da se u poslovnom sVetu

SAVREMEM ADAM 1 l,\A: Klaudijii i Sil\c.NUr »knm Kičard;i \\iilona

NEI/LEČIN A CERMANSKA I .E F( ađ^U^nanJJ<Eni£^

Svet 31. 03.1995.

42