Svet

"SVET" NA IZBORU ZA MIS 36. SALONA AUTOMOBILA

Piše: Momčilo Karan

ао "Svet" -ovi reporteri na 36. međunarod- nom salonu automobila u Beo'gradu nije da nismo gledali automobile (bar da nam izmame uzdahe kad već ne možemo da ih kupimo). ali smo pažnju uglavnom usmerili na devojke koje su "čuvale" razne tipove "renoa". "škode". "opeГа". "mercedesa". "fiata"... Takav nam je bio i redakcijski zadatak. a tek kad je jedan neslužbeni novinarski žiri odlučio da. po ugledu na slične svetske smotre. proglasi i "Miss Salona” - pokazalo se da smo "üboli" pravu stvar. A miss beogradskog Salona je Maja Adžić. 21 -godišnja Beograđanka crnogorskog porekla što se da videti i iz njenog stasa. Visoka je 177 cm, a ima 60 kilograma. Maja je student druge godine prava. redovno posećuje teretanu na "Tašu", čemu. osim majci prirodi. duguje i za svoj fantastičan izgled. Koga smo već zaintrigirali. havešćemo još da Maja naveče izlazi u diskoteke "Trezor"i"XL"iukafe "Panta 7 ? deset dana. koliko je ulepšavala štand "suzukija", Maja će dobiti 500 maraka, što je u prosku cifra koju će dobiti i ostale devojke. Kao miss Salona Maja je dobila i zlatnu ogrlicu sa priveskom. a Centar za izdavanje stručnih publikacija i casopisa "Ekonomika" dodelio joi je pretplatu na časopis "Sekretarica". Maja, međutim, ne na-merava da bude sekretarica. već advokat. a u međuvremenu volela bi da

se neki put prošeta i manekenskom pistom. Plavokosa Nataša sa štanda "HB Body" većje uveliko manekenka. Rođena je pre dvadeset jednu ipo godinu u Pančevu, a završila je ekonomsku školu. "Prvi put radim ovaj posao na Salonu automooila i veoma mi se dopada. Dobila sam već ponude od 'Тоjote' i ’Fiata' da za njih radim na idućem beogradskom salonu", rekla nam je Nataša. Ona I njena koleginica Rada primećene su od gotovo svakog posetioca sajma. jer se štand pomenute grčke firme nalazio uz prolaz između dve hale gde su bili izloženi najatraktivniji modeli automobila (hale I i XIV). "Dve godine sam već radila na Salonu za ’Mercedes’ i takođe sam dobila ponudu od predstavnika 'Fiata’ da siedeće godine radim na njihovom štandu", reče nam Rada spuštajući nas na zemlju podatkom da ima dečka i rečima da nemamo nikakvih šansi.

MAJA SABLJIC NA ŠTANDU "MICUBIŠIJA" U šetnji između štandova gledamo i cene automobila obično ispisane na vetrobranima: 34.000, 26.000...

50.000 maraka, naravno. Onda još 23 odsto poreza na promet, 44 odsto carine. pa tako cene skaču i preko 60 i više hiljada. Da ne govorim o onim najluksuznijim limuzinama čije cene prelaze i 200.000 maraka. Ali, nađu se kupci za sve, pa smo upravo to saznali i na završnoj pres-konferenciji jer je rečeno da su svi automobil svih najpoznatijih proizvođača izloženi na štandovima - prodati, i to uglavnom fizičkim llcima. Najveći novitet sajma bio je "audi A 6" (imao je svetsku premijeru nedavno u Ženevi), a novitet najdostupniji jugoslovenskom kupcu je "škoda oktavija". Najatraktivnij je bio "reno spajder". Na štandu japanske kompanije "Micubiši", automobilejepromovisala glumica Maja Sabljić, supruga vlasnika "Velauta" Đorđa Zečevića. "Delta M" je u četiri navrata priredio najatraktivnije programe za posetioce sa nastupom plesnih grupa I poznatih izvođača (Mobi Dik. Liman, Montenigersi...). Stigli smo i na neke od brojnih konferencija za štampu koje su, ipak, ličile jedna na drugu i po prisutnima i po problemima o kojima se pričalp. Naravno, kao i na ranijim salonima, bilo je i nepozvanih gostiju koji znaju da se motaju tamo gde se dele pri-

vesci. blokovi. olovke... uz piće i meze. Zbog toga su neki od organizatora konferencija počeli da striktno. pismeno ili šapatom na uvo pozivaju zvanice sa kojima bi želeli da podele sofru. Ali. ni zaobiđeni novinari nisu "tikve bez korena", pa ipak saznajui za takve skupove. Kao što bi oni trebalo da razmisle o svom ponašanju, tako bi isto trebaГо da o tome razmisle i pojedini organizatori konferencija, a to su naši zastupnici ili dileri poznatih evropskih i svetskih proizvođača automobila, jer će im neko jedanput napraviti incident. Naime, većina novinara zna u procenat koliko za reklamu i propagandu izdvajaju velike firme, auto spadaju i lepi pokloni. KO NIJE SASLUŠAO DANKA ĐUNICA Između lepih automobila i još lepših devojaka (mi se, ipak. odlučujemo za njih. op.a.), zabeležili smo i detalj sa otvaranja Salona koji se nije pretvorio u skandal. a

mogao je. samo da je neko od kolega izveštača to i objavio (znam za jednog da mu je urednik cenzurisao tekst). Naime, mnogi izlagači pohrlili su u salu gde je trebalo da im se obrati mr Danko Đunić, novi potpredsednik Savezne vlade. očekujući bar nagoveštaj skracenja svojih muka oko previsokih uvoznih carina. Od Đunića. modernog političara. očekivalo se mnogo više konkretnog izlaganje. a ne. kako je ispalo. soficticiranog i tako neodređenog. Valjda su tako osetili i mnogi privrednici i, ne nalazeći utehu i nadu za bolje sutra. razočarani na pola govora počeli su da izlaze iz sale. sve dok vrata nisu zaključana, pa su preostali morali da odslušaju govordo kraja.

MAJA ABZIC, SUZUKIJEVA LEPOTIC A S ANJA 0 TOME DA POSTANE ADVOKAT!

Snimci: Predrag Todorović

Svet 14. 4. 1997.

15