Teorije o psihičkom supstratu mišljenja : psihološko-logička rasprava
2.) РЕШЕЊЕ ПРОБЛЕМА АСОЦИЈАЦИЈОМ.
Као најглавнијег представника и творца асоцијативне школе у Енглеској, ми ћемо узети Јума. Ми смо видели, да Јум потпуно одбацује апстрактне појмове — идеје, и узима само иидивидуалне представе“.
Али како долази Јум до општег на основу тих појединачних представа ;
„Неке представе, и ако су по својој природи индивидуалне, могу, у погледу онога. што оне репрезентирају, опште бити“. На који начин; „Појединачна предетава постаје општом, када се за њу везује опште име т. ј. име, које је на основу навике везано са многим другим појединачним представама и тиме с њима ступило у асоцијативну везу“. Шта нас нагони, да ми применимо име на више индивидуа: „Када смо нашли, да више предмета, на које често наилазимо сличност имају, то ми употребљавамо исто име“. Може ли та реч изазвати све представе у нашој свести за које је то име везаног „Представе свих ових појединачних ствари, реч не може изазвати“.>" Шта је са осталим представама“ „Појединачне пред-
8 рамја Ншае, Џђег дел Уегафала еђе. стр. 87. 855 Рауза Ншпе, де.
86 Рауја Ните, стр. 34.
87 Рата Ншпе, де.