Timočka buna 1883. godine
о со у
Оглашујем да је чл. 32 примљен како је предложен. Код чл. 36.: да ли заксни могу имати повратну силу,
Гига Гершић је предложио да блажији закони могу имати повратну силу. Око овога се развила кратка дебата међу правницима, и најзад је Марко Стојановић предложио: „Закони немају повратне силе на штету права стечених ранијим законима“, која је редакција и. усвојена пошто је претходно прошла кроз Ужи одбор.
Одредбе одељка [У нацрта Устава само су прочитане и. одмах без дебате усвојене. Уставотворни одбор није се ни упуштао у претресање одредаба уставних о прерогативама краљевим.
Приликом претреса чланова нацрта Устава о намесништву,. краљ ме позове себи за сто, и показујући ми наш радикални нацрт Устава, рече ми: „Пашић је сигурно заборавио да унесе у свој Устав одредбе о намесништву; да није он за себе резервисао намесништво краљевског достојанства,“
___— Не Величанство, решење тога питања резервисано је за Народну Скупштину“, одговорих му.
„Хм! да буде краљевски намесник онај који буде имао већину у Народној Скупштини. Хвала !“
Одељак У о Народном Представништву.
Питање о Народном Представништву изазвало је живу дискусију у пленуму. -
Први је узео реч
Ђока Павловић, бив. професор грађанског права на Великој Школи и неколико пута министар правде у напредњачким кабинетима.
(Овај члан напрта Устава, вели Павловић, предвиђа Народно Представништво са обичном, Малом Народном Скупштином, и са Великом Народном Скупштином, али нам није непознато да постоји Народно Представништво и са два дома са горњим и доњим домом. Овај систем Народног Представништва видимо у свима напреднијим земљама, биле оне републиканског било монархистичког облика владавене. Да видимо, који је бољи од ова два система Народног Представништва, да ли законодавно тело са два дома или законодавно тело са једним домом. Законодавно тело са два дома даје боље, сигурније гаранције да ће закон, претресан у оба дома, бити са мање недостатака, бољи у сваком погледу. Горњи дом цениће хладнокрвно, свестрано: да ли је закон, донесен У доњем дому, добар; цениће га људи са већим искуством и свестраним знањем, далеко незавесни од непосредне воље бирача, о којој Народни Посланици морају да воде рачуна. Горњи дом критички расматра оно, што му доњи дом пошље на решавање, Посланици горњег дома имају потребну квалификацију за хладно расуђивање о потребама државним, јер се узимају из редова, који се одликују особинама, потребним зако-