Topola

лепо обојадисане образине. које дају од чеоти достојанствен, од чести смешан изглед. Овде се мота рогати Актејон. онде стооки Аргос, тамо опет делимице у кобилу претворена Еуипа, гиганти, титани. кентаври ударају ногазга о земљу. Мета посрће, Питоја жељкује. Апата мами. Ибрида бесни, па чак се и страшила кад и кад ухвате у коло. Но најчешке се, управо претежно, мотају по улицама сатири са јарећим ногама и келави силини, ти остарели, па ипак још једнако весели сатири. Главе им овенчане брпвваном. Тумарају туд и ваханти, у руци им у место тирсове палице често само лоза, обвијена бршљановжм липхкем. У те дане и у те ноки сматра се разуздано весеље. па и пијанство, као дужност према богу. А бог оправдава у то време свој надимак „ослободиоцак Чак и сужње пуштају из тавница, док траје та светковина. Па и покојницима лију вино на гробове. Ради су да умилостиве сенке, које зацело завиде живима, што могу да се бебучу. Страшљивци чак веле, да се душе мртвих по кад и кад кришом ухвате у весељачко коло те се под многом сатирском чувидо.м у свечаној рул>и крије мртвачка глава без меса .. . Госпођа Телесипа тих дана вредно жваке пасјаково лихпће na паређује, да јој се капија намаже катраном, јер се само тако може отклонити беда и напаст, што у време велике славе Дијонисове прети самртницима од стране злобних мртвих душа. Одиста је чи-

191