Topola
Колико :вуди толико субјектпвних пдеала лепоте п љубави. Небројнп утнцајн спољног жпвота на унутрашњп доводе човека у стање, отуда често долазн да човек у љубави учнни оно, што у нормалном стању не бп учпнпо. Како нпко не може бпти савршен у свему, љубав је тежња к уједињењу савршености, које еу код једног немогуће. Зато је п срећа где је љубављу двоје уједпњено. У племенптом смпслу љубав је страст што усреЈгава. Мудрад љубп тако исто, као и обпчап човек. Једном запптају грчког мудраца Зену; „да лп п фплософи као п мудри људи у опште треба да љубе ?“ Аон одговорп : „Никога не бпх сматрао за несрећнпјег, до леш жене, кад п мудрацп не бп могли љубпти; онда бп их само луде љубп.те.“ .Бубав васппта човека, јер он тражи да се допадне своме идеалу. Сурови и неучтпвп људи ублажавају се, повученн и зампш.љешг постају вееелпјп. лакомислене љубав уозби.љи. Морално васпитање, које родпте:вп од малена својој деци дају, продужава девојка сама у годинама развпјања; а ак о том вжаита,гву нису ст&вили чврст темељ , ретко ће моћп она сама узвисити ее над природним оеећајилш својим. Савладати евоју прнроду не мо-
25
ПТЕЛОКТУАЛНО II МОРАЛНО ВАСШIТАЊЕ УДАВАЧЕ