Topola
26
номе васпитању. Нарочито се мора ограничити број ученика у неиодељепој школи, где ради један учитељ са више разреда, у исто време, у једној учионици. Овде је и обим наставнога материјала мањп него у подељеној школи, јер ту мора наставник и наизменцв радити с појединим разредима, а за то време остали разреди раде сами иешто писмено, илп се одмарају. Само вешти учитељи могу спојити рад у више разреда, као при познавању природе, при рачуњању, и при учењу неких вештииа; јер при том морају неирестано пазити на разлике у спремп појединих разреда. У подељепој школи могу поједини учитељп пратити по једно коло ученика кроз све разреде. Тако he оии учеиике боље упознатп, те he моћп и више утицати на њихово васпитање. Ово је иалик на родитељско васпитање. Ако би би.ш какве једностраности у образовању ученика, услед иеједнаке спреме поједгших учитеља из разних наука и вештина, оида би се то могло поправитп замењивањем; тако и. пр. учитељ, који је вешт у певању, може заменити друге учитеље у њиховим разредима, а они могу њега заменити у неком другом раду. Основну школу могу учити мушка и женска дбца заједно, јер разлике у духовним способностима оба ио.га нису велике до доба пубертета. 11у пошто је ггаше домаће васпитање још доста оскудно, то би боље било, кад би се мушка и женска деца одвојвно школовала, бар од десете