Topola

28

сменост п којп уводе ученике у народну књижевност. На друго место долазе онп предметп, којп су потребнп за развпјање националнгих особпна п патрнотских врлина. А треће место заузимају онп предметп, којн су потребни за практични жпвот. По том се одређује, којн he се предмети предаватп у основној школп, и какво he место онп заузетн у наставном плану. Једнп од тпх предмета служе иптелектцалноме васпптању, и то познавање прпроде, земљоппс, рачунпца п геометријскп облпцп, матерњп језнк п народна књпжевност. Други предметп могу послужпти моралноме васпитању, као веронаука, моралне п грађанске поуке, народна и општа псторија. Tpehn предметп потпомажу естетичко васиптавање, а то су: певање, цртање, лепо нпсање; четвртн стоје у вези с физичким васпптањем, као познавање човека и хигнјенске поуке; н најnoc.ie, петп предметп служе техничкоме нлп практпчноме васпитању, као гимнастпка, ручни рад п прпвреда. Српске основне школе да одржавају духовну заједницу пзмеђу свпх Срба; с тога у њпма треба неговатп свест о народном јединству. Према томе, у њпма треба да се уче нарочпто: српскп језпк с пародним умотворпнама, српска исторпја с познавањем целе српске земље, српске песме п народне пгре, српска писменпца п, но MorvhnocTH, српска књпжевност; а уз то треба да пде познавање характерних особина српскога народа, вере и обичаја, ношње и начпна жпвњења,