Topola

37

је било доцкан. Волкотов живот прошао је окован у ланцпма оне навике за коју Свети Авгуотин рече: „да се родила у прохтеву, да се развила у страст, из страсти прешла у обнчај, а пз обичаја у неодољиву потребу и њене гвоздене окове,“ ГреШри , музички композитор, имао је тако високо мишлење о женској странп као творитељци карактера, да је опирао добру мајку као „узор ПриродеГ И имаојеправо! Добре мајке -—х куд и камо више но добри очеви имају удела у вечном подмлађивању рода људскот; оне су оне душе које моралним ваздухом напајају човечије биће, као што физичка атмосфера храни телесни му састав. Њена памет, њена нарав, њена нежност и њена мплост је та што просппа зраке мира п задоволхства на дому, и ствара у њему земљиште за развитак најчистијих и најблагороднијих карактера. И најбеднпји кров може да буде дом душевпе среће п благодети, ако у њему борави и управља ваљана, вредна и чиста жена. Таква кућа даје призор сваког узвишеног односа породичпог’, она постаје мпла и драга човеку путем млогих лепих веза, бива олтарска светиња његовоме срцу, уточиште оД буре живота, мекан наслон по тешку напору, утеха у несрећи, дика у срећп, а радост у ■свако доба. Добра кућа, то је најбоља школа не само у младости него п у старијим годииама. Ту