Topola

64

нежна и благородна осећања. За тим је преко њих, посредством њихова лична примера, дејствовао на остале, и уносио у њих исти дух. Он се још трудио да даде свима осетити, да су они, заједно са њим, солидарни радници и морални учеснициу једноме делу; а Један од првих успеха његових у примени тога узвишенога система био је тај: што су се млади људп под њиме одмах осетпли јачи и бољи осетили да им се верује. Наравно, да је ту било и непоправних укућана, као у свакој школи, и учитељу је онда брига била : да не да да њихов , опет, прпмер окужи друге. Тако, једнога дана он ћерећиједном од својих помоћника: ..видиш ли ону двојпцу што шећу заједно? Нисам их до сада видео да се друже; а молим те припази на то, јер ништа не може тако да покаже промену у дечију карактеру као — друштво\“... Дабогме, да је лични прпмер самог доктора Арнолда, као и сваког велиг'’ учитеља, дејствовао као права сила. Од њега су се млади људи научили да поштују саме себе; а пз овог здравог корена (самопоштовања) израсле су све друге врлине. „Само присуство његово" вели биограф његов „чинило се као да улива новј снагу и нов живот у омладину, и да даје животу неку чар и светлост која и по растанку, па и после смрти учитељеве, у ученичкпм душама светли, и добре им путе показује.“*) II доиста, из школе

+j Внди „Жнвот Доктора Арнолда" os Дина Станлија.