Topola

30

стављала консервативнији елеменат него људи. Она' је спорије примала и арнаутски језик. 1 У прилог бвоме~да наведемо два, већ позната, интересантна. факта. У срецкој жупи призренске нахије, коју је захватило мухамеданизирање чисто српског становништва православне вероисповести, постоји село Драјчиће, у коме има мухамеданаца, који су све до српско-турског рата 1876 год. славили Св. Јована;: онн су чак присуствовали православном богослужењу, само се нису крстили као православни. 2 Одржавање овог обичаја из раније вере има се прн.писати у првом реду утицају жене, која више мисли на религијске обичаје и потпуннје их одржава. У том селу 1900 год. забележена је најстарија народна песма о одласку Св. Саве у калуђере, врло стара ш> својим елементима о најстаријем историјском догађају из прошлости Срба православне вере, сачуваном у народној традицији. 3

1 И. С. О р. с 1 Г, стр. 58,

2 I ћ 1 сЈ., 77.

3 В. нашу расправу О српскнм народним песмама о одласку Св. Саве укалуђере(УГласу Срп. Краљ Академнје ГХХХIУ, 157 —218; песма је на страни 209—211).