Učitelj
316
- Може му се дозволити и т то баш 20 ов, | м. дакле на идућем ТУ ред. састанку, само ако пристаје.
Дим. Бранковић, радо пристаје и прима се да на ТУ састанку 20 ов. м. држи пре- | давање у његовој школи у Ореовици. |
Збор одлучује: да тако и буде, с' тим,
да се прописани распоред према томе поправи. По том је састанак свршен. Доловођа, ПИ. Ј. Игњатовић, е, р.
Првдседнц« зборм, П. М. Милетић, с. р.
Записник |М. редовног састанка,
држаног 20. Марта 1888 године у Орвовици..
МА
На састанку били су: председник П. М. Милетић, чланови: Јов. М. Лазић, Димптрије Бранковић, Мијанло Бошковић,“ Тодор Николић, Драгутин Кузмановић, њ деловођа Пера Ј. Игњатовић. Од слушалаљца били су; .. Живко Р. Ивановић, свештеник пртовски, г-ђа Јелисавета Бранковићка, учитељка ж. ушколв ореовпчке по 2. Живојин Радак, живописач из Вршца.
||
Читан и усвојен записник П редовног
састанка. | П |
Дневни рад биб је:
а) Џредавање из српског језика о „предлозима“ за П1 разред основ. школе од г. Димитрија Бранковића.
6) Полагање улога за месец Март, и
в) Предлози појединих чланова.
шШ
Димитрије Бранковић, држао предавање из српског језика 0 „предлозима“ за. 11. разр. основ. школе. Очо је рађено са ученицима у присуству збора. По свршеном предавању деца су отпуштена. За тим је збор држао критику над предавањем.
Драгутин Кузмановић, вели, да, је предавање са практичке стране врло добро“ али држи да би требало претходно укратко испричати деци о ономе о чему ће им се предавати, а не одмах да се прелази на ствар, која је још не јасна. Мисли да је
боље да се деца упућују да сама изналазе
правило, и да им тек по том треба исто показати. по што се види да сама не могу потревити. Јер показивати деци правило без предходног објашњења врло је не јасно за децу и значи механизирати, чега, се ваља при очигледној настави чувати.
То је имао да каже о овоме предавању.
Председник Милетић.Још уз претходно објашњење за предавање треба имати на уму и минула предавања, те их доводити у свезу са данашњим. Јер данашње предавање без свезе са прошлима мало ће деци користити по томе, што ће она пређашња предавања без чешћег пофторавања, заборављати: После наставник ваља да мотри и на то, да му деца увек сваку реченицу правилно изговарају, које ако код деце тако у некој реченици и не буде, а оно да их поправља, а не као што је било случаја у овоме предавању по неколико пута, а без исправке.
И он вели, да је предавање са практичне стране добро за основну наставу.
Димитрије Бранковић, одговарајући на горње примедбе, које су на његово предавање изнешене, вели: да је овако предавање удесио, чега се и до сад у својој школи држао, зато, што држи, да је увек боље за децу, да им се одмах и на кратко о самој ствари казује примерама, а не развлачећи надугачко, јер се тиме терети дечије памтење па долазе у забуну.
Џризнаје да су стављене примедбе умесне, али оне могу имати места само за је-