Učitelj

58 чл. гласи: „Сви учитељи (где вилше раде у једној школи) и учитељке чине учитељско веће“

Одма за њим 59 чл. говори о цељи учитељског већа и о упуству г. министровом, да ће се издати. Он гласи:

„ Учитељскоме је већу главна дужност старање о настави ч дисциплини ученика. Ближе одредбе о овим већима“ издаје Министар просвете и црквених послова“

Оба, ова члана врло су важна не само за наставу и дисциплину ученика, него и за само усавршавање учитеља, међусобни договор и споразум чини млого, И народна изрека вели: „Договор и споразум кућу вући“. Законодавац је увидео ту важну потребу за наставу и учитељско усавршавање у раду, па је за то и ставио овакве чланове.

Камо лепе среће, да је законодавац предвидео још и ово па да прошири 58 члан са речима: Сви пак учитељи једног среза чине среско веће“, учитељи целог округа окружно веће. Среско учитељско веће да има састанке месечно млм тромесечно ; окружено учитељско веће пола године или тодишње. У окружно веће да уђе као главни члан и школски надзорник (кад буде заведен сталан надвор) који би био и председник тога. већа.

инв

Господине уредниче !

У 80. броју „Учитеља“ има чланак

под насловом „Нови наставни план, шрограм ч распоред“, критика мокрањског учитеља, г. Којића, у коју је моје име ушло, као — што реку — „Пилат у Вјерују.“ И пошто је ствар ту представљена мало у другом виду, то се

| | |

Док се сталан. надзор не уведе да буде по један професор, или учитељ кога г, Министар постави.

На овим већима имала би да се претресају сва питања, која сетичу основне наставе и дисциплине ученика.

Кад би се овако узаконило и уредило, одма би се опазио напредак у настави Настала би у главноме, једнакост у начину нредавања код свију учитеља. Не би било оне разноликости и неједнакости у предавењима код учитеља, као сада. Том би се приликом слабији учитељу у млоте поучили од оних 60њих. НОД.

Ми смо се надали да ће поменути чланови добити одма своја објашњења и упуства, те да буду и они примењени у пракси. Ну, они и данас су само мртво слово на артији! Зашто, —

— Ваљда, ако је г. Министар мислио да учитељи већ раде сами по њима не чекајући објашњења и упуства његовог. А учитељи баш то чекају, те на томе и данас тако стоји.

Надамо се, да ће Министар ускоро

оживети не само као што су законом

прописата учитељска већа, него и среска и окружна већа, која напоменух. Очекујамо нестрпљиво.

ј. ћ. МилошЕВИЋ

надам да ће те истини за вољу ово моје објашњење уврстити у ваш цењени лист.

Прочитавши овај чланак г. Којића, потражио сам моје ревизорске белешке, и ту нађох код мокрањске школе ово прибележено: „краснопис није предаван

| по распису г. министра, него су прописи