Učitelj

ГОДИНА У

БРОЈ ИЕ.

и

У Београду 20. . Децембра 1986

и“

аи

> а 95 3 7.

ЧИТЕЉ

ПН ПЕГАН

Јаутељеног удррмења Ооразовање ! аолитање

ПРЕТПЛАТА ШАЉЕ СЕ УРЕДНИШТВУ „Учитеље-А, Сбоп-

Излази три пут месечно: 5 У ад #86 ЉАНСКА УЛИЦА. МИ би ШАЉУ У ПЛАЋЕНОМ ПИСМУ

, 10 и 20. Цена је листу: ЗА ГОДИНУ 10 дин.,

по тодине 5 дин. ЗА СТРАНЕ ЗЕМЉЕ 12 ФРАНАКА Рукописи СЕ НЕ ВРАЋАЈУ.

УДРУЖЕЊЕ ЈЕ СНАГА Учитељ ЈЕ ДУША ШКОЛИ

ТРАЈАШНОСТ ДЕЧИЈЕГА ЗНАЊА

у свези ба питањем о уУчЕевмициИимМа У осмовмим ШКОЛАМА

- од

јкив. ЈЕАВАНОВИКА

ПРОФЕСОРА

А Е

„Привидна лакоћа с којом деца уче узрок је извесне штете за њих..... »

уја дакле тврдим да деца и пемају правога памћења, пошто су неспособна да оцењују, да суде.»

У прошлом чланку завршили смо тиме, да ће се ваљан наставник помучити да својој деци знања прибави и наћи мудрога начина, да му то децаин запамте, напоменувши претходно и уобичајене мање или више мудре и корисне начине и путове који бе употребљују да дете нешто запамти. Завршио сам чланак питањем: Колика је моћ памћења код деце, докле можемо са њиховим разумевањем доспети, и изразио сам се, да ту — у привидној лакоћи

дају на памет, ховога примљивог памћења: и њих све

Ж. Ж. Русо „Емил.“

њихова памтења — и леже наше наставничке наде и — све наше обмане. То имам да докажем.

Сваки наставник зна с каквом брзином и лакоћом науче и упамте деца равне изреке, песме, молитве и све што им се најпосле даде да науче. Чак и чланци из читанака, који им се не занису сигурни од њи-

знаду на памет, од чега многи учитељ има често и неприлике и преко године