Učitelj

622

Кад сам се тргао иза сна, већ беше свануло. Крлу није сметало да још седи и да чита.

«Па шта“... Ето ко је то тако наредио и уредио! Да!... Тако је!... Јест!... Ето то су вам свети оци!.. Св. Никола, онај кога славимо и коме певамо: «Правило вјери и образ кротости!»., он хвата свога друга у сред сабора за прси... Зар то није брука и покор :!... Јест !... да!.. Јест!... И по хиљаду пута: јест... И он прописао правила: да се свештеници не жене два, пута! И то још неко подржава !.._ И то су људи спремни и научени који носе «матре» на главама!... 0. бруко!....

О Е

У архиви редакције «Шаб. Гласника» нашао сам, после смрти пок. Славуја и Крлов рукопис...

13 Октобра, 1890. г., Београд.

Јан. М. Веселиновић,

и -у-

0 ОСНОВНОЈ НАСТАВИ СА СОЦИЈАЛНОГ ГЛЕДИШТА.

–—= ла

СВАКИ НАРОД МОЖЕ И ТРЕБА ДА СЕ УЧИ ОД ДРУГОГА НАРОДА,

Карло Марке.

Од кад се почео увиђати значај народног образовања у државном животу, основна настава постала је једно од најважнијих. социјалних питања. У времену, кад се искрено и озбиљно мислило за народно благостање, најбоље умне снаге посвећавале су се раду на развијању народног образовања. И са развитком школе, општи. културни прогрес ишао је као рука под руку; општи културни

1 Писац ове расправице узео је статистичке цодатке из живота, основне школе у Швајцарској, па према истима, са социјалног гледишта, суди, шта утиче повољно на успех у народном образовању а шта не, После овога износи и реформе, које би требало са гледишта социјалног“