Učitelj

То треба учинити овако, веле пред њих“ слику | поввати их да покажу на њој мет. за тим дм. па ем, најпоса ле: 28 Па онда их — показујући дм — питати. Шта. је овог | о Тако исто питати и за см. м метре. Да видимо сад да ли су ове насликаве мере колико и ове на метру! Кад се положи дрвени мет. на

оној насликани видеђе се да су једнаке све мере. А што су ове

мале мере (дм. и см.) овде насликане беле, а једне црне — наизменце2 За то да их одвоје једну од друге, те да се боље виде колике су.

Напомена наставницима. Ради кратког прегледа овог предавања оћу, на крају, да кажем нешто о распореду његовом, и ако се он може видети н из самог предавања.

Пошто се деци да довољно појам ометру треба им показати мање мере од мет. а на веће с тога, што се оне могу стварно показати, а ове не могу. Кад буде казивано о деловима мет., треба, ићи овим редом: прво обртати метре у делове полазећи од 1 мет. па после из тих делова стварати и тражити мет, и веће делове.

Да се ово добро утврди, и да се добије појам о величини ових мера, треба више мерити разне ствари него што је овде споменуто. (НАСТАВИЋЕ СЕ.)

в. 6. Којић,