Učitelj

313

он, не сме мрзити грађанина. Нужно је да се омладина из рана упозна са војничким животом и да се спријатељи са његовим позивом. Логоровања су врло повољне прилике за то. Нека учитељи са својим ученицима посећују логоре, нека их упознају са логорским животом, нека их упознају са племенитим задатком који војници имају да изврше.

Али се овакво васпитање мора продужити и доцније, пошто ученици изађу из школе. У овом даљем васпитању први су чиниоци грађани, а нарочито интелигенција. Поједина друштва могу овде играти врло велику улогу Прослава на. Варвариноком Пољу заслужује сваку хвалу. Камо срећа кад би овакве светковине биле што чешће а на разним местима. Наша је земља, прилично натопљена крвљу, и нема тога округа у Србији у коме не би било места за прославу. С особитим задовољством помињемо овде Друштво Коло Јахача. Може бе рећи да је ово једно од најкориснијих приватних друштава. Оно ради и у економном и патриотском правцу. Стрељачко ће друштво бити тако исто корисно, кад у своје коло пригрли што више од оног елемента, који доиста, стреља на непријатеља,

Сем школе и грађана ваља и сама држава, да помаже све оно што је у стању да у народу буди патриотски дух. Косовска прослава врло је леп пример за то. Хиљадама Срба беше се тада састало и надахњивало једним духом. Овакве прославе требало би да буду што чешће, јер исте врло повољно упливишу на народ, а нарочито на његову омладину. Могла би се устано- | вити и нарочита друштва за опште-народне прославе, те да згодним приликама приређују светковине.

Ето ко треба и како треба да врши национално васпитање. |

А сад да завршимо:

Ако Србија хоће да буде Пијемонт, она мора. своје синове тако васпигати, нако би сваки, на основу стече-