Učitelj

ПРЕДАВАЊЕ ИЗ РАЧУНА У [ РАЗРЕДУ ОСН. ШКОЛЕ 2 145

први. Јаков Ненадовић био је после војвода и заповедао је војском која је овуда с Турцима ратовала.

Пропитивање (обичним начином). После пропитивања овог одељка, треба прочитати из песме „Устанак на дихије“ она места где се говори о Бирчанину и Ненадовићима.

Овим би се могло завршити предавање о овом округу. Могло би се још казати што о производима, начину живота и др. што се има рећи о народу овог краја, али ми мислимо да је боље о томе говорити на послетку, у прегледу целе Србије, Онда се могу боље истаћи карактерне особине поједих крајева, него што се то може овако, помињући у сваком округу.

Напомена. Предавајући овако о овом округу може се све ово показивати на мапи, али је још боље кад се редом на табли црта оно о чем се говори, — По свршеном предавању требало би, другог часа, да ученици цртају цео округ онако као што је учитељ цртао кад им је предавао или прегледајући с мапе. Како је цртање округа врло тежак посао за децу, то је много боље да учитељ црта на табли једно по једно, да о том води кратак говор с ученицима, па ученици онда да исто тако цртају сами.

Ако се предаје по мапи, без цртања, онда сва имена, која се помену, | треба писати на табли, јер их деца не могу одмах запамтити. Ако бе пак предаје цртајући мапу на табли, онда се могу имена бележити где које треба (може скраћеној или их опет треба на табли бележити где год на страни. - ДЈ Н

ПРЕДАВАЊЕ ИЗ РАЧУНА У | РАЗРЕДУ ОСН. ШКОЛЕ.

—еарин. ~

Број 2.

(Ва ово предавање треба спремити: 2 кукаста штапа, две јабуке, два _ ораха, две крижуље, 2 лењира, 2 таблице, 2 књиге, 2 кредеи т. д.) Шта је ово2 — (Јабука). Колико је ово јабукаг — (Једна). Колико је јабука на столу (Једна). Сад ћу да саставим ове јабуке. Ево их на столу! Колико сада има јабука; — (Две). — Колико имам у овој руци крижуља% — (Једну). Колико у овој; — (Једну). Колико је једна крижуља и још једнад — (Две). Кажи ти! (Једна крижуља и још једна јесу две). Шта је овог — (То је орах). Колико је ораха у мојој рупиг — (Два). Оди ти, Иво, па узми један! — Колико је ораха узео Иво; — (Један) Колико је остало у мојој руциг — (Једанј. А колико сам ораха мало пре. имао 2 (Два). Па колико остане, кад се од 2 ораха узме један; — (Остане један). — Колико има лењира у мојој руци; — (Има један) — Колико треба. дотурити па да буду дваг (Још један). Изиђи ти, Перо, па дотури - = 10%